همایش باشکوه تکریم شهدا به مناسبت بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سرداران پیروزی با پیام تجدید عهد با شهدا و رزمندگان جهان اسلام و محور مقاومت و نیز محکومیت حامیان تروریسم تکفیری در پایتخت پاکستان برگزار شد.

تجدید میثاق با سرداران محور مقاومت در همایش تکریم شهدا در پاکستان

به گزارش قدس آنلاین، گردهمایی وحدت‌آفرین یادواره شهدای جهان اسلام و بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همرزمانش با عنوان «همایش تکریم شهدا» به همت حزب مجلس وحدت مسلمین در شهر اسلام‌آباد منعقد شد.

شخصیت‌های برجسته پاکستانی وابسته به احزاب سیاسی، مذهبی، رسانه و فعالان مدنی با حضور گسترده در این مراسم به مقام والای شهدای مقاومت ادای احترام کرده و اقدام تروریستی آمریکا و همدستان آن در هدف قرار دادن سرداران پیروزی و تجاوز به سرزمین‌های اسلامی را محکوم کردند.

سخنرانان تاکید داشتند که احیای افکار و اندیشه‌ شهدا منبع الهام برای رفاه، سعادت و سربلندی ملت‌ها خواهد بود و البته برای پیشبرد این هدف باید مراقب نفوذ دشمنان و طرح‌های ضدوحدت آنان بود.

«صاحبزاده حامد رضا» رئیس شورای اتحاد سنی پاکستان طی سخنانی گفت: امروز قاتلان سردار سلیمانی و دشمنان رزمندگان جبهه مقاومت رسواتر از هر زمان دیگر هستند و جهان چهره‌ مکروه حامیان تروریسم را فراموش نخواهد کرد.

وی افزود: شهید سلیمانی یک عصر جدید در دفاع از مستضعفین و ملت‌های مظلوم را زنده کرد، منطقه با چالش تکفیری‌ها و پشتیبانان آنان مواجه است همچنان که پاکستان نیز مورد هجمه تروریست‌های تکفیری و افراط گریان قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «ناصر عباس جعفری» رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با محکومیت اقدام ددمنشانه رژیم تروریست آمریکا در ترور فرماندهان مقاومت در خاک عراق، گفت: ملت‌های منطقه گواه فداکاری و ازخودگذشتگی های رزمندگان جبهه مقاومت از جمله سردار سلیمانی و همرزمانش در دفاع از جان، مال و نوامیس مسلمین و غیرمسلمان هستند.

وی تاکید کرد: آمریکا مجری طرح شیطانی ترور سرداران پیروزی است و البته رژیم اشغالگر صهیونیستی و برخی از حاکمان مستبد منطقه نیز در صف پیشروان این حمله تروریستی قرار دارند.

علامه جعفری با هشدار نسبت به تحرکات تروریسم در پاکستان و خیز داعش در منطقه، خطاب به دولتمردان اسلام‌آباد گفت ‌که کوتاهی در مبارزه با عناصر تروریستی به قیمت صلح و امنیت پاکستان تمام شده و مردم باید تبعات خطرناک این وضعیت را متحمل شوند.

«مظهر برلاس» چهره‌ رسانه‌ای پاکستان با ادای احترام به شهدای محور مقاومت، گفت: سردار سلیمانی تنها محدود به یک ملت یا مذهب نبود بلکه شخصیتی پرهیزگار و خداجو بود که درد و رنج ملت‌ها را احساس می‌کرد.

وی افزود: پیروی از تعالیم قرآن و منویات اهل بیت عصمت و طهارت راه درست به سوی پیروزی و سربلندی است و این همان مسیری است‌ که سردار سلیمانی و همرزمانش آن را طی کردند.

طی روزهای گذشته با فرارسیدن سومین سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس برنامه‌های متعددی برای ادای احترام به شهدای مقاومت در شهرهای مختلف پاکستان برگزار شد.

گردهمایی‌های اخیر در پاکستان عهد دیگری برای ادای احترام و درود به شهیدان عرصه دیپلماسی فرهنگی و مقاومت بود.

مدعوین در این مراسم با بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص ابعاد شخصیتی سرداران مقاومت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس به ویژه نقش موثر این شهدای گرانقدر بعنوان محور مقاومت سخنرانی کردند.

به گزارش ایرنا، بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به ۲ خودرو در فرودگاه بغداد، سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان به شهادت رسیدند. این حمله با نظارت و دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا انجام شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.