رئیس اداره گاز سبزوار گفت: جریان گاز ۳۲ اداره پرمصرف شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قطع شده است.

گاز ۳۲ اداره پرمصرف ۶ شهرستان خراسان رضوی قطع شد

به گزارش قدس خراسان، عباس نیکزاد اظهار کرد: پایش میزان مصرف گاز نهادهای اداری و دولتی این شهرستان های زیر پوشش منطقه گاز سبزوار از ۲۰ روز گذشته آغاز شده است.

رئیس اداره گاز سبزوار افزود: به طور میانگین روزانه ۴۰ مورد بازدید به وسیله بازرسان شرکت گاز منطقه سبزوار از نهادهای اداری صورت گرفته است که علاوه بر صدور اخطارهای لازم، گاز ۳۲ مشترک اداری پرمصرف در این مدت قطع شده است.

وی گفت: بازرسان شرکت گاز همزمان با فرایند بازرسی از ادارات منطقه، در صورت مشاهده مصرف بی‌رویه و نامحسوس با متخلفان برخورد قانونی می‌کنند.

نیکزاد افزود: دستگاه های اجرایی به منظور صرفه‌جویی در مصرف گاز و جلوگیری از افت فشار، باید وسایل گرمایشی خود را در اواخر وقت اداری خاموش نمایند.

رئیس اداره گاز سبزوار ادامه داد: ورود موج سرمای پایدار در سطح کشور میزان مصرف گاز را به طور چشمگیری افزایش داده است که این موضوع اهمیت صرفه‌جویی را بیش از گذشته ضروری کرده است.

همچنین حسین ابراهیمی کردیانی، در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان بر لزوم صرفه‌جویی انرژی تاکید و از شهروندان خواست به توصیه‌های ادارات گاز، برق و آب در مدیریت مصرف، توجه کنند تا با مشکلی در این خصوص مواجه نشوند.

فرماندار سبزوار همچنین از کشاورزان، مرغداران، واحدهای تولیدی و صنایع تقاضا کرد که با توجه به برودت هوا و بارش برف و احتمال کاهش فشار و یا قطع گاز طبیعی در روزهای پایانی هفته جاری و اوایل هفته آینده، با حفظ آمادگی برای شرایط اضطراری، تمهیدات لازم را برای امکان استفاده از سوخت مایع از قبیل تعبیه مخازن و دوگانه سوز کردن تجهیزات مربوطه در واحدهای مذکور انجام داده و برای تامین سوخت دوم ذخیره اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.