پیش‌بینی می‌شود بانک‌های بزرگ آمریکایی این هفته در گزارش‌های درآمد سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ سود کمتری را گزارش کنند؛ چراکه آنها در حال پس‌انداز کردن منابع مالی و آماده کردن خود برای رکود در اقتصاد آمریکا هستند.

بانک‌های آمریکایی خود را برای رکود اقتصادی آماده می‌کنند

‌به گزارش قدس آنلاین، قرار است تا چند روز دیگر ۴ بانک بزرگ آمریکایی شامل جی پی مورگان، بانک آمریکا، سی تی گروپ، و ولز فارگو، گزارش درآمد سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ خود را منتشر کنند.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این بانک‌ها در گزارش پیش رو سود کمتری را گزارش خواهند کرد؛ چراکه در حال پس‌انداز منابع مالی برای روزهای بد پیش رو هستند و خود را برای رکود در اقتصاد آمریکا آماده می‌کنند.

موسسه ریفینیتیو می‌گوید: از سوی دیگر با احتساب دو بانک دیگر مورگان استنلی و گلدمن ساکس، پیش‌بینی می‌شود که مجموعا این بانک‌ها ۵.۷ میلیارد دلار پول کنار گذاشته‌اند تا خود را برای روزهای بد آماده کنند. این رقم بیش از دو برابر ۲.۳ میلیارد دلاری است که این بانک‌ها سال گذشته کنار گذاشته بودند.

بانک‌های آمریکایی خود را برای رکود اقتصادی آماده می‌کنند

کارشناسان بانک مورگان استنلی اعلام کرده‌اند که از آنجا که اکثر کارشناسان اقتصادی آمریکایی پیش‌بینی رکود اقتصادی یا کاهش شدید رشد اقتصادی این کشور در سال جاری را دارند، بانک‌ها هم به احتمال زیاد چشم‌انداز اقتصادی تاریک‌تری را پیش روی خود متصور هستند.

بانک مرکزی آمریکا با سرعت بیشتری در حال بالا بردن نرخ بهره در این کشور است تا شاید بتواند نرخ تورم را که در هم اکنون به بالاترین میزان در ده‌ها سال گذشته در این کشور رسیده، پایین بیاورد.

افزایش قیمت‌ها و بالا رفتن هزینه استقراض و وام باعث شده تا مصرف‌کنندگان آمریکایی و شرکت‌ها هزینه‌های خود را پایین بیاورند و متعاقبا شاهد پایین آمدن سود و فعالیت اقتصادی بانک‌ها باشیم.

ارزیابی اولیه کارشناسان موسسه ریفینیتیو حاکی از آن است که ۶ بانک بزرگ آمریکا احتمالا به طور متوسط کاهش ۱۷ درصدی سود خالص در ۳ ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ گزارش خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.