طبق لایحه بودجه ۱۴۰۲، ‌جمع کل بودجه وزارت راه و شهرسازی در لایحه ۱۴۰۲ عدد ۳۱ هزار و ۷۰ میلیارد و ۶۹۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

بودجه وزارت راه در لایحه ۱۴۰۲ بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان + تفکیک بودجه سازمان‌ها

به گزارش قدس آنلاین، لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور امروز از سوی رئیس‌جمهور به مجلس تقدیم شد.

طبق لایحه بودجه ۱۴۰۲ ‌جمع کل بودجه وزارت راه و شهرسازی در لایحه ۱۴۰۲ عدد ۳۱ هزار و ۷۰ میلیارد و ۶۹۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

‌بودجه هزینه‌ای وزارت راه و شهرسازی ۱۶۸۳ میلیارد و ۸۹۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (عمرانی) کل وزارتخانه ۲۹‌ هزار و ۳۸۶ میلیارد و ۷۹۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد.

‌در لایحه بودجه ۱۴۰۲ بودجه مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرودگاهی کشور شامل هزینه‌ای و عمرانی ۹۱ میلیارد و ۶۸۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

همچنین بودجه ستاد وزارت راه و شهرسازی ۳۰۹۹ میلیارد و ۵۰۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و بودجه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ۴۱۱۸ میلیارد تومان است.

‌در لایحه بودجه ۱۴۰۲، بودجه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان یک شرکت درآمد-هزینه‌ای ۱۸۰ میلیارد تومان، بودجه شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ۱۵ هزار و ۵۹۶ میلیارد و ۲۰۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و بودجه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۲ هزار و ۵۹۱ میلیارد و ۱۲۲ میلیون تومان برآور شده است.

همچنین بودجه سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی عمومی ۱۴۸۱ میلیارد و ۶۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، بودجه شرکت عمران شهرهای جدید ۲۷۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، بودجه شرکت بازآفرینی شهری ایران ۵۲۲ میلیارد تومان و بودجه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) یک‌میلیارد تومان برآور شده است.

در لایحه بودجه ۱۴۰۲ ‌بودجه صندوق توسعه حمل و نقل ۱۰ میلیارد و ۴۵ میلیون تومان، بودجه سازمان هواپیمایی کشوری ۳۰۴ میلیارد تومان، بودجه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۲۰۱۶ میلیارد و ۶۷۶ میلیون تومان و بودجه دبیرخانه شورای عالی شهرسازی وزارت راه و شهرسازی ۷۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، برآورد شده است.

همچنین بودجه پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو ۴۱ میلیارد و ۶۸۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و بودجه سازمان هواشناسی کشور ۳۹۴ میلیارد و ۹۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.