حسینعلی جعفری نویسنده کتاب «صور» در خصوص جایزه ادبی جلال گفت: جلال، حق پدری به گردن نویسندگان دارد و استمرار جشنواره جایزه جلال تشویق خوبی برای نویسندگان است که از تلاش برای خلق آثار برتر دست برندارند.

نامزدنهایی بخش رمان جایزه جلال: آل‌احمد، حق پدری به گردن نویسندگان دارد

به گزارش قدس آنلاین، حسینعلی جعفری نامزد جایزه جلال در خصوص اثر راه یافته به مرحله نیمه نهایی جلال به عنوان نامزد دریافت جایزه جلال در خصوص اثر خود به فارس گفت: رمان «صور» اثری است درباره موضوعاتی مثل اربعین و مسائلی که در فلسطین می‌گذرد که نامزد دریافت جایزه جلال شده است.

نامزدنهایی بخش رمان جایزه جلال: آل‌احمد، حق پدری به گردن نویسندگان دارد
حسینعلی جعفری، نویسنده کتاب صور نامزد پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال

تا حدودی انتظار داشتم اسم و اثرم در بین راه یافتگان به مرحله نیمه نهایی جلال باشد

جعفری در پاسخ به این سوال که آیا گمان می‌کردید به عنوان نامزد جایزه جلال معرفی شوید، گفت: تا حدودی انتظار داشتم که اسم و اثرم در بین راه یافتگان به مرحله نیمه نهایی به عنوان نامزد جلال باشد. چرا که به عنوان نویسنده‌ای که باید اثر خود را تأیید کنم، انتظار داشتم ویژگی‌های اثرم به لحاظ محتوا، ساختار و فنی زمینه را برای نامزد شدن جایزه جلال باز کند.

وی در این باره خاطرنشان کرد: ضمن اینکه بازخوردهای کارشناسان منتقد و اهالی قلم و اهل فن حاکی از آن بود که این اثر قابلیت دیده شدن و درخشیدن را دارد. به همین خاطر برایم دور از انتظار نبود که در ردیف نویسندگان برتر جایزه جلال قرار بگیرم.

«صور» برنده نخستین جایزه جشنواره فلسطین در بیروت شد

وی در خصوص اثر راه یافته و نامزد جشنواره جلال با عنوان «صور» گفت: این اثر به نام صور، دوم نوامبر یعنی یازدهم آبان ماه برنده نخستین جایزه جشنواره فلسطین در بیروت شده است.

حسینعلی جعفری در خصوص ویژگی‌های جایزه جلال گفت: جشنواره‌ها ویژگی‌های مختلف دارند. لذا از ابعاد مختلف باید بررسی شوند از جمله اینکه وقتی جشنواره کتاب‌هایی را به عنوان آثار برتر به جامعه معرفی می‌کند مردم را برای خواندن آنها ترغیب می‌کند که بسیار خوب است. چرا که این اطلاع رسانی منجر به ترویج مطالعه و کتابخوانی در جامعه می‌شود.

جشنواره، نویسندگان جوان را برای نوشتن اثر خوب تشویق می‌کند

وی افزود: جایزه جلال، نویسندگان جوان را برای نوشتن اثر خوب تشویق می‌کند و به نوعی خط دهی به سایر نویسندگانی می‌شود که مایلند در چنین فضاهایی قلم بزنند.

نامزدنهایی بخش رمان جایزه جلال: آل‌احمد، حق پدری به گردن نویسندگان دارد
چهاردهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد

جلال حق پدری به گردن نویسندگان دارد

نامزد جایزه جلال خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه می‌توان گفت جلال حق پدری به گردن نویسندگان دارد، استمرار جشنواره جایزه جلال تشویق خوبی برای نویسندگان است که از تلاش برای خلق آثار برتر دست برندارند. به اضافه اینکه خود جایزه جلال نیز به دلیل اهمیتی که دارد، مشوقی برای حضور حداکثری نویسندگان و ارائه آثار برتر به شمار می‌رود.

انتظار می‌رود جایزه جلال پیوست رسانه‌ای قوی‌تری داشته باشد

این نامزد جایزه جلال در پایان گفت‌وگو خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود جایزه جلال پیوست رسانه‌ای قوی‌تری داشته باشد و بیشتر مطرح شود تا مردم از چند و چون آن و آثار برگزیده مطلع شوند، اما در نهایت به نظر می‌رسد این جشنواره از جهات مختلف مثبت ارزیابی می‌شود.

آیین پایانی و اهدای جوایز پانزدهمین دوره جایزه جلال آل‌احمد، ساعت ۱۸ امشب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نویسندگان حوزه ادبیات داستانی در تالار وحدت برگزار می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.