نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از سازمان ملل، ایالات متحده و کشورهای اروپایی خواست برای توقف "جنایت های سازمان یافته " رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و اتباع خارجی فعال در کرانه باختری، مداخله کنند.

هشدار نخست وزیر تشکیلات خودگران نسبت به پیامدهای حملات علیه فلسطینیان

به گزارش قدس آنلاین، محمد اشتیه با هشدار نسبت به پیامدهای جدی حملات شهرک نشینان به شرکت کنندگان، دانشجویان فلسطینی و فعالان خارجی در مسیر پیاده روی اعتراضی در منطقه المعرجات در نزدیکی شهر العوجاء در شمال اریحا افزود: این حملات نشان خطرناکی از تشدید تنشها در پی به قدرت رسیدن افراط گرایان در اسرائیل است.

براساس این خبر وی با اشاره به شهادت ۹ نفر از جمله ۳ کودک ظرف دو هفته گذشته گفت: علاوه براین تخریب، دستگیری، ارعاب و تصرف اراضی و اموال فلسطینیان توسط نظامیان اشغالگر و شهرک نشینان در سرزمین های اشغالی تشدید یافته است.

به گزارش خبرگزاری وفا، شهرک نشینان یهودی با حمله به گروهی از جوانان و فعالان خارجی که در یک مسیر گردشگری در نزدیکی شهر العوجا شرکت می کردند، آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

براساس این خبر این یهودیان افراطی با ضرب و شتم آنان با چوب ، اقدام به پاشیدن گاز فلفل به صورت آنها کردند که درنتیجه یک دختر ایتالیایی حمله منجر به دچار شکستگی و کبودی از ناحیه دست شد و تعدادی از مردان جوان نیز دچار کبودی و سوختن با گاز فلفل در ناحیه صورت شدند.

روزنامه‌نگاران و فعالان فضای مجازی اقدام به انتشار ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی کردند که نشان میداد شهرک‌نشینان با استفاده از چوب و چماق به زنان حمله می‌کنند و یکی از آنها را کتک می‌زنند.

همچنین در یک رویداد جداگانه، شهرک نشینان ۶۵ نهال زیتون را در مزرعه ای در شهرک کفرالدیک در غرب سلفیت در شمال کرانه باختری از ریشه درآوردند.

به گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در طول سال ۲۰۲۲، این دفتر ۷۵۵ مورد حمله شهرک نشینان در کرانه باختری رابه ثبت رسانده که ۱۶۱ مورد آن منجر به زخمی شدن فلسطینی و ۵۹۴ مورد از آنها منجر به وارد آمدن خسارت مالی به اموال وداراییهای فلسطینیان شده است.

بر اساس اطلاعات جنبش "صلح اکنون"، حدود ۶۶۶هزار شهرک نشین در ۱۴۵ شهرک بزرگ و ۱۴۰ واحد بدون مجوز در کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس شرقی اسکان داده شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.