رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با تاکید بر بحران‌های موجود در لبنان اعلام کرد که بحران این کشور تنها از طریق گفت‌وگوها و دیدار امکان‌پذیر است.

حزب الله: حل بحران لبنان تنها از طریق گفت‌وگوها ممکن است

به گزارش قدس آنلاین، سید «هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان طی سخنانی اعلام کرد که هیچ حزب، فرقه و دولت خارجی با هر توانی که داشته باشد، نمی‌تواند بحران ساختاری لبنان را حل کند. حل بحران‌های کشور تنها از طریق گفت‌وگو، تفاهم و دیدار امکان‌پذیر است تا همگی با هم در حل بحران‌های کشور شریک باشیم.

سید صفی‌الدین تاکید کرد: حل بحران کشور از طریق گفت‌وگوها همان چیزی است که خواستار آن بوده‌ایم و همواره هستیم و تاکید می‌کنیم که لبنان در بحران به سر می‌برد و اگر مسئولان در انجام وظایف خود آن طور که باید عجله نکنند، کشور با مشکلات بیشتری روبرو خواهد شد.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در ادامه افزود: جهان، منطقه و اتفاقاتی که در کل جهان رخ می‌دهد، موجب ایجاد معادلات و متغیرهای جدیدی می‌شود و این معادلات و متغیرها برای اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد، بلکه این حوادث قبلا اتفاق افتاده است و در آینده نیز همچنان شاهد حوادث و متغیرهای جدید خواهیم بود. بنابراین کسانی که قدرت و ریشه در یک سرزمین نداشته باشند به دنبال این هستند که معادلات خارجی را برای تحقق منافع خارجی در کشور ما تحمیل کنند و منافع خارجی‌ها را به منافع داخلی ترجیح می‌دهند.

وی تصریح کرد: «وقتی می‌گوییم بیایید راه حل سریع برای حل بحران کشور از طریق گفت‌وگو و مذاکرات شفاف پیدا کنیم بخاطر این است که کشورمان در برابر تحولاتی که در منطقه رخ می‌دهد ، مقاومت و پایداری داشته باشد و گرنه در غیر این صورت زمام امور کشور به طرف های خارجی سپرده می شود و ما می‌دانیم که این طرف‌ها ملت و آینده این کشور را به کجا خواهد کشاند.

هاشم صفی الدین در پایان از عده‌ای خواست که توهمات را از ذهن خود و از برنامه‌ها و زندگی خود دور کنند و برای مقابله با بحران‌ها به واقعیت بپیوندند و با هم متحد و یکپارچه باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.