روزنامه آمریکایی به نقل از برخی مقامات اوکراینی گزارش داد مسکو ممکن است از موشک‌های بالستیک برای حمله صبح امروز به کی‌یف استفاده کرده باشد که پدافند هوایی اوکراین قادر به رهگیری آن‌ها نیست.

وال استریت ژورنال: روسیه از موشک بالستیک برای حمله به پایتخت اوکراین استفاده کرده است

به گزارش قدس آنلاین، صبح امروز (شنبه، ۱۴ ژانویه) حملات موشکی روسیه، پایتخت اوکراین را به لرزه درآورد.

به گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، برخی از مقامات اوکراینی معتقدند که مسکو ممکن است از موشک‌های بالستیک استفاده کرده باشد که پدافند هوایی اوکراین قادر به رهگیری آن‌ها نیست.

خبرنگار این روزنامه گزارش داد حملات جدید علیه کی‌یف در صبح امروز با استفاده از موشک‌های بالستیک که پدافند هوایی محدود اوکراین برای مقابله با آن‌ها مجهز نیست، انجام شد. طبق گزارش او، یک مقام اوکراینی در این خصوص مدعی شد: آن‌ها (روس‌ها) آشکارا دیدند که تقریباً همه موشک‌های کروز کُند سرنگون می‌شوند.

صبح امروز رسانه‌ها از دور جدید حملات موشکی روسیه به کی‌یف خبر داده و گفتند صدای انفجارهایی در منطقه «دنیپروفسکی» به گوش رسیده است. خبرگزاری فرانسه گفت زیرساخت‌های حیاتی پایتخت اوکراین هدف حملات روسیه است.

به گزارش گاردین، صبح شنبه صدای چهار انفجار در مرکز کی‌یف شنیده شد. به ادعای این گزارش، برای اولین بار از زمانی که روسیه حملات موشکی و پهپادی منظم به پایتخت اوکراین را در پاییز امسال آغاز کرد، آژیرهای حمله هوایی بعد از حمله شنیده شد. به نوشته گاردین، تاکنون آژیرهای هشدار بین ۱۰ تا ۹۰ دقیقه قبل از حمله به صدا درمی‌آمد و به ساکنان برای پناه گرفتن زمان می‌داد.

ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف تایید کرد که چیزی فرود آمد و در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که انفجارها در منطقه دنیپروفسکی کی‌یف در ساحل شرقی رودخانه رخ داده است. دقایقی بعد از وقوع انفجارها، کایریلو تیموشنکو مقام دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین هم در تلگرام خبر داد که حمله موشکی به زیرساخت‌های حیاتی پایتخت این کشور در حال وقوع است و به ساکنان توصیه کرد پناه بگیرند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.