مقامات بورکینافاسو می‌گویند که تروریست‌ها حدود ۶۰ زن را در شمال این کشور ربوده‌اند و تنها تعداد کمی تاکنون توانسته‌اند فرار کنند.

تروریست‌ها ۶۰ زن را در بورکینافاسو ربودند

به گزارش قدس آنلاین، مقامات بورکینافاسو امروز (سه شنبه) اعلام کردند که تروریست‌ها وابسته به القاعده و داعش در دو نوبت ۶۰ زن را ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

به نوشته بی بی سی عربی، تروریست‌ها در روزهای پنج‌شنبه و جمعه گذشته این زنان را در منطقه ساحل ربوده‌اند، اما به دلیل شرایطی که تروریست‌ها ایجاد کرده‌اند و به دلیل محاصره منطقه توسط آن‌ها، خبر این حادثه دیر اعلام شده است.

این زن‌ها که از روستای «آربیندا» بودند برای جمع‌آوری سبزیجات و میوه‌های خشک از خانه خارج شده بودند که به دام تروریست‌ها می‌افتند. کمبود شدید مواد غذایی موجب شده است که زنان برای یافتن غذا روزانه از خانه‌ها خارج شوند.

به گفته ساکنان این روستا، تروریست‌ها روز پنج شنبه ۴۰ زن را ربودند و روز بعد نیز ۲۰ زن را با خود بردند و تنها تعداد کمی توانسته‌اند فرار کنند.

گروه‌های افراط‌گرا از جمله برخی که در ارتباط با داعش از سال ۲۰۱۴ قرار دارند، در منطقه ساحل قاره آفریقا فعالیت می‌کنند. این منطقه پنج کشور بورکینا فاسو، مالی، موریتانی، نیجر و چاد را دربر می‌گیرد و در سال‌های گذشته موجب وخیم‌تر شدن شرایط اقتصادی و معیشتی مردم این کشورها شده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.