۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 843798

اکران فیلم‌های برگزیده ادوار جشنواره مردمی فیلم عمار از ۲۵ دی در مدارس، مراکز و مؤسسات فرهنگی عراق آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

جشنواره مردمی فیلم عمار در بغداد

به گزارش قدس آنلاین، اکران فیلم‌های برگزیده ادوار جشنواره مردمی فیلم عمار با همکاری موسسات فرهنگی عراق و مرکز تخصصی و بین‌المللی فیلم و سریال انوار رسول اعظم (ص) از ابتدای یک‌شنبه، ۲۵ دی ماه در مدارس، مراکز و مؤسسات فرهنگی عراق آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

آثار کوتاه و نیمه بلند «علمک»، «نگین سلیمان»، «کلاس»، «حذف کامل»، «گلاب»، «ای کاش با من بودی» و «امیر الزمان» از جمله آثار منتخبی هستند که در طول اکران‌ها با استقبال مخاطبان به ویژه نوجوانان عراقی مواجه شده است.

چشم انداز تولید مشترک ایران و عراق در جشنواره عمار

گفتنی است، برخی از هنرمندان عراقی با حضور در اکران‌ها خواستار فعال شدن بخش بین الملل جشنواره عمار و یا امکان شرکت آثارشان در این جشنواره شدند.

مرتضی جاسم کارگردان فیلم کوتاه گلاب نیز با حضور در یکی از محل‌های اکران فیلم‌های جشنواره عمار با بیان این که امیدوارم بتوانیم در تعامل با جشنواره عمار به تولیدات مشترک برسیم، گفت: در حال تولید آثاری با موضوع جنایات داعش هستم و ان‌شاءالله به زودی آماده پخش خواهد شد.

جشنواره مردمی فیلم عمار در بغداد

بازخوردهایی از استقبال مخاطبان

هفته فیلم عمار در بغداد در طول ایام برگزاری با استقبال دانش آموزان عراقی مواجه شده و قشرهای مختلف ضمن استقبال از این رویداد فرهنگی، خواهان تداوم این نوع از ارتباطات فرهنگی بین ایران و عراق و خواهان همکاری و مشارکت فعال در جشنواره مردمی عمار شدند.

یک خانم عراقی از با ابراز خرسندی از حضور در جشنواره مردمی فیلم عمار در بغداد گفت: تولید و نمایش آثار تصویری با مضامین فرهنگی و تاریخی کمکی برای حفظ حافظه تاریخی ملت عراق و نسل‌های کوچک است؛ چرا که نسل جدید از جنایات داعش در عراق اطلاعات کافی ندارند و بیان این چنین مسائلی برای ماندگاری نیاز به زبان هنر دارد.

یکی از معتمدین محلی در بغداد تاثیر چنین رویدادهایی را بسیار مثبت دانست و با اشاره به آثار اکران شده، گفت: نباید بگذاریم بلایی که داعش بر سر ما آورد فراموش شود، او فتوای تاریخی آیت‌الله سیستانی برای بسیج مردمی را هم نقطه عطفی در تاریخ عراق دانست.

یک دختر دانش‌آموز با ابراز خوشحالی از حضور جشنواره مردمی فیلم عمار در مدرسه‌شان، خواستار تداوم این حرکت شد. او همچنین از جشنواره مردمی فیلم عمار خواست که آثاری درباره زندگی ائمه معصومین عرضه کنند.

گفتنی است این هفته‌فیلم، سومین مرحله از حضور امسال جشنواره مردمی فیلم عمار در عراق است؛ حضور قبلی عمار در شهرهای بصره و بغداد و در مراسم پیاده‌روی اربعین در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و جاده نجف به کربلا بود.

منبع: افکارنیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.