رئیس دومای دولتی به آمریکا و دیگر اعضای ناتو هشدار داد که در صورت حمله به روسیه فاجعه جهانی ایجاد می‌شود و کشورهای غربی از بین خواهد رفت.

رئیس دوما: به روسیه حمله شود، غرب از بین می‌رود

به گزارش قدس آنلاین، در شرایطی که پمپاژ تسلیحاتی اوکراین از سوی آمریکا و متحدانش ادامه دارد، یک قانونگذار ارشد روس درباره پاسخ تلافی جویانه مسکو به هرگونه حمله علیه روسیه هشدار داد.

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی (مجلس سفلای) روسیه اعلام کرد، ارسال تسلیحات به اوکراین توسط ایالات متحده و ناتو برای حملات به روسیه به استفاده تلافی‌جویانه از تسلیحات قدرتمندتر منجر می‌شود.

به گزاشر خبرگزاری تاس، این قانونگذار ارشد روسیه روز یکشنبه (امروز) در پیامی تلگرامی به کشورهای غربی هشدار داد که حمله به روسیه در نتیجه پمپاژ تسلیحاتی آنها به اوکراین فاجعه جهانی می‌آفریند.

رئیس دومای دولتی نوشت: «ارسال تسلیحات تهاجمی به رژیم کی‌یف به یک فاجعه جهانی منجر می‌شود. اگر واشنگتن و کشورهای (عضو) ناتو تسلیحاتی بفرستند که برای حمله به شهرهای آرام یا جهت اشغال سرزمین‌های ما استفاده شود، این امر استفاده (روسیه) از سلاح‌های قوی‌تر برای اقدامات تلافی جویانه را برمی‌انگیزد».

وی با رد استدلال‌های دیگر کشورها مبنی بر اینکه «قدرت‌های اتمی هرگز از سلاح‌های کشتار جمعی در درگیری‌های محلی استفاده نکرده‌اند»، نوشت: «آن قدرت‌ها هرگز با وضعیتی مواجه نشدند که امنیت شهروندان یا تمامیت ارضی آنها در خطر قرار گرفته باشد».

ویاچسلاو ولودین از نمایندگان کنگره آمریکا، پارلمان آلمان (بوندستاگ)، مجلس ملی فرانسه و سایر نمایندگان پارلمان‌ها در کشورهای اروپایی خواست تا به مسئولیت خود در قبال بشر پی ببرند.

رئیس دومای دولتی تصریح کرد: «واشنگتن و بروکسل با تصمیمات خود، جهان را به سمت یک جنگ فاجعه بار سوق می‌دهند، به سمت عملیات نظامی که کاملاً متفاوت از آنچه تاکنون دیده‌اند در حالی که تنها زیرساخت‌های نظامی و حیاتی مورد استفاده رژیم کی‌یف مورد حمله قرار گرفته است».

این مقام ارشد مسکو افزود: «با توجه به برتری فناوری تسلیحات روسی، سیاستمداران غربی که چنین تصمیماتی گرفته‌اند باید بدانند که این ممکن است به یک فاجعه جهانی منجر شود که کشورهای آنها را از بین خواهد برد».

پیش از این «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه درباره هرگونه ماجراجویی «رژیم کی‌یف» برای حمله به شبه‌جزیره کریمه و قلمرو فدراسیون روسیه به اوکراین هشدار داده بود.

کشورهای غربی از ابتدای آغاز جنگ اوکراین، در حال ارائه حمایت‌های همه جانبه تسلیحاتی به کی‌یف و تشدید فشارها علیه مسکو هستند و این روند همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.