مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در حالی ماجرای مهلت ۴۸ ساعته به هیئت فوتبال استان برای پرداخت بدهی میلیونی خود به خزانه دولت و اخطار این نهاد را رسانه‌ای کرد که از آغاز طرح برخورد با باشگاه‌های غیرمجاز ورزشی بر اساس وعده داده شده هم خبر می‌داد.

اجاره زمین‌های چمن را پرداخت کنید!

به گزارش قدس خراسان، علی اکبر هاشمی جواهری ابتدا به ماجرای فعالیت باشگاه‌های بدون مجوز اشاره کرد و در این زمینه گفت: همان‌طور که حدود یک ماه پیش، از آغاز طرح شناسایی و برخورد با این قبیل اماکن اطلاع‌رسانی کرده و به متصدیان این اماکن مهلت داده بودیم تا اقدامات قانونی را انجام بدهند، جا دارد باز هم هشداری به متصدیان باشگاه‌های ورزشی غیرمجاز بدهیم که برای سامان دادن به این حوزه عزم جدی داریم؛ چرا که این امر، یک مطالبه مردمی است.

اخطار پلمب به ۱۵ باشگاه غیرمجاز

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی تصریح کرد: از روز گذشته نخستین گام برخورد با باشگاه‌هایی که به هیچ عنوان متصدیان آن‌ها گوششان به اخطارهای قانونی بدهکار نبود، برداشته شد و ۱۵مکان ورزشی اخطار پلمب دریافت کردند.باز هم به این افراد هشدار می‌دهیم برای دریافت مجوز اقدام کنند تا مشکلاتی مانند آنچه مطرح شد و فعالیت یک باشگاه بدون مجوز که برای خانواده‌ها نگرانی ایجاد می‌کند، در شهر و استان شاهد نباشیم.

مستندات ماجرای حاشیه‌دار روی میز مقام قضایی

وی در مورد حواشی ایجاد شده یک باشگاه فوتبال بیان کرد: موضوع از سوی اداره کل ورزش و جوانان در دست بررسی است. از همین رو روز یکشنبه تمامی مستندات به مسئولان قضایی استان ارائه شد و پیگیری جدی ماجرا در دستور کار قرار دارد.

مقصر اصلی؛ هیئت فوتبال خراسان رضوی

هاشمی جواهری ادامه داد: در این ماجرا، ما مقصر اصلی را هیئت فوتبال خراسان رضوی می‌دانیم؛ چرا که آن‌ها باید تا امروز در این زمینه اقدام‌های قانونی را انجام می‌دادند و یا مهم‌تر از آن باشگاهی را که بدون مجوز است، در مسابقات راه نمی‌دادند. متأسفانه بر اساس اطلاعاتی که بدست ما رسیده این باشگاه بیش از ۱۰ سال فعال بوده و در مسابقات مختلف هم شرکت می‌کرده؛ اما متولیان مستقیم ماجرا(هیئت فوتبال خراسان رضوی) برای اعمال قانون اقدامی نکرده‌اند.

وی گفت: در پیگیری‌هایی که ما انجام دادیم، هیئت فوتبال استان در جریان موضوع قرار گرفته بود. مستندات ما نشان می‌دهد افرادی در این زمینه به اداره ورزش و جوانان مشهد مراجعه کرده و از آنجا به حراست اداره کل هدایت می‌شوند که همان زمان حراست اقدامات قانونی و پیگیری‌هایش را آغاز می‌کند. ما باید مراقب باشیم به ورزش و وجود افراد سالم در ورزش آسیبی وارد نشود؛ چرا که خانواده بزرگ ورزش استان نمونه‌های کوچکی از تختی‌ها هستند.

هیئت فوتبال؛ رفوزه در عملکرد!

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: تا آنجایی که ما در جریان قرار گرفته‌ایم، هنوز موضوع و ابعاد آن روشن نشده است و نمی‌توان با قاطعیت در این زمینه نظر داد و باید منتظر رسیدگی دستگاه قضایی و نظارتی به ماجرا باشیم تا ابعاد آن مشخص شود.بنده علنی و شفاف اعلام کرده‌ام از عملکرد هیئت فوتبال خراسان رضوی در ابعاد مختلف و حتی موضوع اخلاقی که به تازگی ایجاد شده، رضایت نداشته و به شدت گلایه‌مند هستم. به قوانین و مقررات اشراف کامل دارم. می‌دانم یک رئیس هیئت چطور انتخاب می‌شود. بی‌شک پیگیری‌های ما در مسیر قانونی قرار دارد تا بتوانیم در فوتبال استان شاهد اتفاقات خوبی باشیم. اگر اختیار دست بنده بود بدون شک پس از اتفاقاتی که در بازی ایران و لبنان افتاد، لحظه‌ای درنگ نمی‌کردم و تغییراتی در هیئت فوتبال استان می‌دادم.

بی‌توجهی هیئت فوتبال به بیت‌المال!

وی ضمن گلایه از انجام ندادن تعهدات قانونی هیئت فوتبال در زمینه پرداخت حق و حقوق دولتی(اجاره اماکن ورزشی) در این زمینه گفت: حدود سه سال است هیئت فوتبال از عمل به تعهداتی که به اداره کل ورزش و جوانان داشته کوتاهی کرده است. ثروت اصلی فوتبال استان زمین‌های چمن تختی و... است. ما این اماکن را در قالب ماده ۸۸ با کف قیمت به هیئت واگذار کرده‌ایم. پس از گذشت این سال‌ها هنوز حدود ۱۳۰ میلیون تومان از بدهی‌ها را به اداره کل و خزانه دولت پرداخت نکرده‌اند که در این زمینه نامه‌ای تنظیم و به هیئت فوتبال خراسان رضوی ارسال شد.در این نامه به صراحت اعلام شد در صورتی که در مدت ۴۸ساعت از صدور نامه مذکور، بدهی را پرداخت نکنند، با توجه به انتظار دستگاه‌های نظارتی از ما، مجبور هستیم اقدامات قانونی در این زمینه را انجام دهیم.این موضوع تنها برای هیئت فوتبال استان نیست و دیگر هیئت‌ها هم اگر به تعهدهای قانونی پایبند نباشند، اقدام قانونی صورت می‌گیرد.

هاشمی جواهری گفت: این مبلغ نسبت به درآمدهایی که زمین‌های چمن‌ تختی دارند، اصلاً زیاد نیست. اماکن مذکور تا آبان ماه قرارداد داشتند. چند ماهی تمدید اجاره کردیم تا در مسیر قانونی مزایده قرار بگیرد. اگر بدهی پرداخت نشود، زمین‌های چمن مجموعه تختی را به هیئتی دیگر واگذار می‌کنیم یا در مزایده به اجاره خواهیم داد. اگر به تعهدات عمل کردند، اولویت نخست ما هیئت استان است که در این فرصت همه چیز مشخص می‌شود.
وی بیان کرد: برای دفتر اداری که در اختیار هیئت فوتبال است تا امروز اجاره‌ای طلب نکرده‌ایم؛ اما بی‌شک دفتر در محلی دایر شده که متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان است. چطور مسئولان هیئت در مصاحبه‌های خود می‌گویند نیازی به هماهنگی با ما ندارند؟ پس چطور از اماکن اداره کل که متولی آن این اداره است، استفاده می‌شود؟

مانع‌تراشی برای بازرسی اسناد مالی هیئت فوتبال!

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی تصریح کرد: چندی پیش نامه‌ای برای بررسی اسناد مالی هیئت صادر و ارسال کردیم که متأسفانه ماجرا به نتیجه‌ای نرسید. در ادامه، سازمان بازرسی خراسان رضوی در این زمینه نامه‌ای به اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ارسال کرد که همان نامه به هیئت فوتبال استان منعکس شد؛ اما متولیان هیئت نامه‌ای از فدراسیون فوتبال ارائه کردند که حتی سازمان بازرسی استان هم نمی‌تواند اسناد مالی آن‌ها را دریافت و بررسی کند!در ادامه آمده بود که فقط امکان بررسی هزینه‌کرد مبالغی وجود دارد که اداره کل ورزش و جوانان کمک کرده است. یکی از این کمک‌ها زمین‌های چمنی بود که در اختیار آن‌ها قرار داشت آن هم با کمترین قیمت. این نامه خلاف قوانین و مقررات است که اجازه ورود سازمان بازرسی استان و ما به ماجرا داده نشود.از طرف دیگر برای پول‌هایی که از سوی اداره کل به هیئت پرداخت شده، مستندات کافی ارائه نشده است. مسئولان هیئت فوتبال در قالب یک برگه تایپی بدون مهر و امضا، محل هزینه‌کرد پول‌ها را اعلام کرده‌اند که بی‌شک قابل پذیرش نیست. در تمامی موارد نیاز دارد شفافیت صورت بگیرد و دستگاه‌های نظارتی باید موضوع را بررسی کنند. باز هم از هیئت فوتبال می‌خواهیم اطلاعات مورد نیاز را دراختیار دستگاه‌های نظارتی قرار بدهند تا درنهایت مردم متوجه شوند پول‌های ورزش و فوتبال در چه مسیری خرج شده است.

خبرنگار: عقیل رحمانی

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.