معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: بودجه در نظر گرفته شده در سال ۱۴۰۲ آموزش و پرورش ۲۴۲ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یافته است.

بودجه ۱۴۰۲ آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، صادق ستاری فرد روز دوشنبه در نشست خبری اظهارداشت: آموزش و پرورش ۹۷۱ هزار پرسنل شاغل، ۳۸ هزار بازنشسته مشغول به خدمت دارد و ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز را در اختیار دارد.

به گفته وی، در سال ۱۴۰۱ با وجود همه سختی‌ها پس از دوره پرفشار آموزش مجازی ناشی از کرونا و دو سال وقفه آموزش حضوری، مدارس میزبان دانش آموزان بودند و نیازها به اقتضای شرایط تغییر کرده بود بنابراین باید برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز اقدامات لازم صورت می‌گرفت.

صدور مجوز بیش از ۳۴ نیرو

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش حضوری ایجاب می‌کرد تا کلاس بندی و تامین و ساماندهی معلم داشته باشیم، در این مورد هم سازمان اداری و استخدامی همراهی خوبی داشت و مجوز ۳۴ هزار و ۸۰۰ سهمیه استخدامی صادر شد که آموزش و پرورش حدود ۲۱ هزار نفر از این تعداد را توانست جذب کند.

ستاری فرد افزود: از محل بکارگیری بازنشستگان و حق التدریس شاغلان و بازنشستگان جبران کسری نیرو داشت و ۱۰۴ هزار نفر از این ۲ محل با ما همکاری کردند.

مصوبه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی ستاد مقابله با کرونا عملیاتی نشده است

وی درباره تخصیص ۳۰ درصدی اعتبارات کیفیت بخشی توضیح داد: آموزش و پرورش انتظار دارد که سازمان برنامه و بودجه همکاری کند زیرا آموزش و پرورش طرح تثبیت و تعمیق یادگیری را در تابستان اجرا کرد اما تا کنون سازمان برنامه و بودجه تخصیص نداده است و برای تخصیص مصوبه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی پیش‌بینی شده در ستاد مقابله با کرونا اقدامی انجام نداده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: تصویب قانون نظام رتبه بندی معلمان بعد از ۱۱ سال وقفه در دولت سیزدهم تصویب شد و تا امروز از ۳۸ میلیارد مصوب شده، ۲۲ هزار میلیارد تومان از بودجه تخصیص یافت.

ستاری فرد افزود: آموزش و پرورش ۷۲ هزار بازنشسته در سال ۱۴۰۰ داشت که ۱۵ آذر پاداش پایان خدمت آنها تسویه شد.

وی تصریح کرد: نیازمند چرخش تحولی در حوزه بودجه ریزی آموزش و پرورش هستیم، به دلیل نواقصی که در اجرا و پرداخت حقوق همکاران در سنوات گذشته از جمله مطالبات معلمان خارج از کشور تا اینکه دیوان عدالت آرایی صادر کرد و سازمان برنامه ۲۰ درصد از ردیف های اعتباری وزارتخانه را کسر کرد که باعث کندی در اجرای برخی برنامه ها شد که باید در این زمینه برای سال آینده اندیشه کرد تا این مطالبات از ردیف‌های اصلی وزارتخانه پرداخت نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.