شهردار تهران گفت: مبلغ بودجه سال آینده شهرداری‌ تهران ۷۸ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان است.

بودجه سال آینده شهرداری تهران ۷۸ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران ضمن محکومیت اقدام پارلمان اروپا گفت: آنها به دنبال این هستند تا چرخ پیشرفت را خراب کنند اما موفق نشدند و تلاش آنها در قالب یک انتقام دنبال شده است.

وی با بیان اینکه امروز بودجه سال ۱۴۰۲ تقدیم می‌شود گفت: امروز بودجه‌ای تقدیم می‌شود که ویژگی‌هایش با سال قبل تفاوت‌های جدی دارد و برشی از برنامه چهارم توسعه شهری است.

شهردار تهران گفت: همچنین ساماندهی ردیف‌های هزینه‌ای و سرمایه‌ای برای چابک سازی و شفافیت صورت گرفته است و حدود ۶ هزار و ۵۰۰ ردیف را تبدیل به ۲ هزار و ۸۵۰ ردیف کرده‌ایم و موارد دسته بندی و منطقی سازی شدند.

زاکانی با بیان اینکه ردیف‌ها مبنی بر اولویت‌ها شاخص بندی شدند اظهار کرد: در گذشته درصدی افزایش در نظر گرفته می‌شد و امسال مبتنی بر شاخص این کار صورت گرفته است.

وی گفت: توجه شده است که تمام پروژه‌ها باید پیوست‌های فنی، اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و پدافندی داشته باشد و سعی شد شفافیتی در خصوص سازمان‌ها داشته باشیم تا نظارت منطقی را اعمال کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد: بخشی از پروژه‌های خود را به اختیار مردم قرار داده‌ایم و تعداد زیادی از پروژه‌ها را مردم مبتنی بر مدیریت مشارکتی انجام دادند.

زاکانی درباره سامانه من شهردارم اظهار کرد: بالغ بر ۵ میلیون رکورد ثبت شده است و مردم ما بالغ بر ۴۵۰ هزار پرسش نامه پر کردند و ۲ هزار و ۸۵ به نظر مردم رسید که هزار و ۴۶۲ طرح با عدد ۴ هزار میلیارد تومان به انتخاب مردم گذاشتیم.

وی گفت: بخشی از بودجه به تصمیمات و مشکلات مردم از جمع بهسازی معابر جمع آوری جانوران موذی تخصیص یافته است.

شهردار تهران با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ در قالب برنامه و طرح خدمت ارائه شده است گفت: این ارائه در ۵ فصل است که برش برنامه را کاملاً شفاف می‌کند.

زاکانی درباره منابع بودجه بیان کرد: مانند سال گذشته بودجه را سه سطحی تدوین شده است و سطح اول تکلیف شهرداری نسبت به شورا است، سطح دوم واگذاری دارایی سرمایه‌ای و بخش سوم هم واگذاری دارایی مالی است.

وی ادامه داد: در بخش اول بودجه سال گذشته از ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ۹۹ درصد بودجه را محقق کردیم و امسال نیز تاکنون در حوزه نقد ۴۳ هزار میلیارد تومان به حساب شهرداری پول واریز شده است و با توجه به پیش بینی‌ها تا پایان سال بیش از ۱۰۰ درصد بودجه را محقق خواهیم کرد.

شهردار تهران گفت: امسال نیز بودجه سه سقفی بسته شده است سقف اول بودجه ۷۸ هزار و ۴۷۴ میلیارد تومان است.

زاکانی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل ترافیک ۵۴ درصد رشد داشته ایم گفت: در حوزه خدمات شهری نیز ۴۹ درصد رشد داشته ایم. شهردار تهران با بیان اینکه ۳۰ هزار میلیارد تومان از شورای شهر تهران برای مجوز طلب کرده ایم گفت: این ۳۰ هزار میلیارد تومان علاوه بر ۷۸ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران است و می‌توان با این مجوزها عملیات‌های خود را انجام دهیم.

وی گفت: عمده مجوزها در حوزه حمل و نقل خواهد بود و این به معنای آن است که مسیری را طی می‌کنیم که ماحصل آن توسعه حمل و نقل عمومی باشد.

زاکانی تصریح کرد: در حوزه افزایش بودجه نسبت به سال قبل رصد ۵۶ درصدی را شاهد هستیم و عمده این رشد در خصوص تملک دارایی سرمایه‌ای و دارایی مالی است و در حوزه هزینه‌ای قدرالسهم خود را ۵ درصد کم کرده‌ایم. شهردار تهران گفت: امسال بالغ بر ۱۲۰ درصد بودجه محقق خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.