مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: علاقه صاحبان واحدهای صنعتی استان به دریافت پروانه تحقیق و توسعه (R&D) و ایجاد این بخش در استان نسبت به سال گذشته حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۷۰ درصدی صدور پروانه تحقیق و توسعه در بخش صنعتی خراسان رضوی
به گزارش قدس خراسان، امیررضا رجبی عصر سه شنبه در همایش تخصصی "چگونه دانش بنیان شویم" در محل پارک علم و فناوری خراسان اظهار کرد: واحدهای تحقیق و توسعه در صنعت استان از ۱۴۳ مورد در سال گذشته به ۱۷۷ مورد در سال جاری رسیده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: تا زمانی که واحدهای صنعتی کنونی به‌ویژه صنایع بزرگ استان، علاقه‌مند به حضور در فضای دانش بنیان ها نشوند، نمی توان سرعت توسعه صنعتی را افزایش داد؛ البته این مطلب نافی تلاش‌های بنگاه های اقتصادی دانش بنیان نیست.

وی بیان کرد: توسعه فعالیت‌های مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان به حضور بنگاه های اقتصادی بزرگی وابسته است که بازار و ذائقه مشتری را می شناسند و می خواهند برای طرح‌های توسعه خود به سراغ مفاهیم دانش پایه بروند.

رجبی گفت: واحدهای تحقیق و توسعه در صنایع یکی از ابزارهای توسعه فناوری و دانش بنیان است که از طریق صدور این پروانه برای صنایع ارتباط آنها با شرکت‌های دانش بنیان فراهم می شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: با قانون جدید دانش بنیان، حضور بخش خصوصی در حوزه دانش بنیان رسمیت پیدا کرده و در این راستا پارک علم و فناوری ایجاد هفت پردیس تخصصی را در خراسان رضوی در دستور کار قرار داده است.

وی بیان کرد: طبق ماده ۱۱ و ۱۳ قانون دانش بنیان، بنگاه های اقتصادی که از اداره کل صنعت، پروانه تحقیق و توسعه دریافت می کنند و یا بنگاه هایی که می توانند برای اعضای هیات علمی پروژه تحقیقاتی و توسعه محصول تعریف کنند، از معافیت مالیاتی بهره‌مند می شوند.

رجبی گفت: مجموعه اتفاقات در قالب فرامین بالادستی و حمایتی و موافقت‌هایی که در استان شکل می گیرد، زمینه را برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان فراهم کرده است؛ البته برخی از صاحبان صنایع، واحدهای دانش بنیان ایجاد و از ظرفیت هم افزایی بین گروه ها استفاده کرده اند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: خراسان رضوی می تواند با کمک شرکت‌های دانش بنیان به توسعه برسد، به‌ویژه اینکه ۹۰ درصد سرمایه گذاری در حوزه صنعت استان مربوط به بخش خصوصی است و محدودیتی در تولید و توسعه ندارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.