مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: مشکلات مددجویان بهزیستی که در اثر زلزله هشتم بهمن ماه شهرستان خوی دچار آسیب شده‌اند به دستور رییس سازمان بهزیستی کشور به صورت ویژه بررسی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی: مشکلات مددجویان زلزله زده خوی به صورت ویژه بررسی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین پروین محمدپوری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هفت هزار و ۱۴۰ خانوار در خوی تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند که از این تعداد پنج هزار و ۲۷۹ خانوار پرونده توانبخشی و یک هزار و ۳۲۸ نفر پرونده اجتماعی دارند.

وی با بیان اینکه فرزندان بهزیستی در خوی که در سه مرکز نگهداری می شوند در صحت و سلامت کامل هستند، اظهار کرد: معلولان ذهنی حرکتی در حال نگهداری در مراکز توانبخشی و سالمندان نیز مشکلی ندارند ولی از وضعیت معلولان و مددجویانی که در منزل هستند اطلاعات دقیقی در دست نیست.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: بعد از وقوع زلزله از تعدادی از معلولان پیام هایی مبنی بر بستری بودن در مراکز درمانی دریافت شده است که بلافاصله بعد از اعلام مددکاران برای پیگیری روند درمان و وضعیت انها وادر عمل شده‌اند.

مشکلات مددجویان زلزله زده خوی به صورت ویژه بررسی می‌شود

وی با اشاره به نگاه ویژه استاندار آذربایجان غربی به نیازهای مراکز بهزیستی و معلولان در این حادثه گفت: تامین نیازهای فوری این افراد از جمله ارزاق، کنسرو، آب معدنی، توالت فرنگی ویژه معلولان، ایزی لایف و ویلچر در اولویت قرار دارد و با کمک‌های جذب شده توسط استاندار، کمک‌های تخصیصی از مرکز و خود سازمان و یاری خیرین این کالاها تهیه و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱:۴۴ شنبه، هشتم بهمن ماه شهر خوی در آذربایجان غربی را لرزاند که طبق اولین گزارش‌ها، خسارت، مصدومان و بویژه قدرت آن بیش از زمین لرزه ۲۸ دی، ۱۳ مهر امسال و حتی اسفند سال ۱۳۹۸ این منطقه بود.

مشکلات مددجویان زلزله زده خوی به صورت ویژه بررسی می‌شود

این زمین لرزه در مرز ایران و ترکیه و در قدرت ۵.۳ ریشتری اتفاق افتاده ولی دقیقه به دقیقه، دقت اعلام قدرت بیشتر شد تا اینکه موسسه لرزه نگاری دانشگاه تهران، قدرت آن را ۵.۹ ریشتر در عمق ۷ کیلومتری زمین و بسیار نزدیک به مختصات زمین لرزه ۲۸ دی ماه در منطقه فیرورق خوی اعلام کرد.

با توجه به شدت بیشتر زمین لرزه و اینکه طبق برخی گزارش‌ها، این زلزله علاوه بر شهرهای ارومیه و سلماس و برخی شهرهای استان آذربایجان شرقی در برخی کشورهای دیگر از جمله ترکیه و ارمنستان هم احساس شد، لذا انتظار می‌رود که میزان خسارت‌های آن بیش از زلزله های گذشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.