مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر از تداوم سیر صعودی تولید دارو در هلال احمر خبر داد.

تدام سیر صعودی تولید دارو در هلال احمر/آنتی بیوتیک در صدر تولیدات

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر از تداوم سیر صعودی تولید دارو در هلال احمر خبر داد.

وی با اشاره به تولیدات هلال‌احمر در هفته اول بهمن‌ماه گفت: در هفته ابتدایی بهمن ‌ماه یک میلیون و ۴۸۰ هزار عدد سیتریزین و ۲ میلیون و ۴۸۲ هزار عدد آسیفن در قالب کپسول تولید شده است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر از تداوم سیر صعودی تولید دارو در هلال احمر خبر داد و افزود: همچنین در این بازه زمانی، با توجه َبه نیاز فصلی کشور و شیوع آنفلوآنزا، ۳۹۵ هزار بطری ایبوپروفن، ۳۹۶ هزار عدد کیتوتیفن و ۴۷۲ هزار عدد فینوپروست ۵ میلی گرم در مجموعه سهاهلال تولید شده است تا بواسطه توزیع آن در میان جامعه هدف، بخشی از نیازها در داخل کشور تامین شود.

عسکری خاطرنشان کرد: در مجموع در یک هفته گذشته یک میلیون و ۹۵۳ هزار عدد انواع قرص، ۲ میلیون و ۴۸۲ هزار عدد کپسول و ۷۹۱ هزار عدد داروی نوشیدنی در مجموعه سهاهلال تولید شده و تلاش می‌شود تا این روند تولید با استفاده از تمامی ظرفیت ها تداوم داشته باشد.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی تاکید کرد: خطوط تولید داروی هلال احمر همچنان به صورت شبانه‌روزی فعال است تا نیاز کشور را در حوزه دارو برطرف کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.