سفیر روسیه در ایران در گفت وگو با خبرگزاری اسپونتیک موضع جمهوری اسلامی ایران در به رسمیت نشناختن موضوع الحاق کریمه و چهار منطقه جدید به روسیه را برای مسکو قابل درک دانست و گفت که این موضع تاثیری بر روابط درحال توسعه مسکو - طهران نمی گذارد.

موضع سفیر روسیه در مورد سخنان امیرعبدالهیان درقبال کریمه

به گزارش قدس آنلاین، «الکسی دِدوف» سفیر روسیه در ایران در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک که در بخش عربی سایت این خبرگزاری منتشر شد، اعلام کرد که عدم به رسمیت شناختن وابستگی شبه جزیره کریمه به روسیه و چهار منطقه جدید ملحق شده به این کشور، تاثیری بر روابط بین مسکو و تهران نمی گذارد.

به نوشته اسپوتنیک، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران پیشتر در مصاحبه با شبکه "تی آر تی" ترکیه گفته بود که ایران الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و همچنین چهار منطقه جدید را - با وجود این حقیقت که تهران و مسکو از روابط بسیار خوبی برخوردارند- به رسمیت نمی شناسد.

ددوف به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که مسکو موضع تهران در قبال این موضوع را به خوبی درک می کند و سخن وزیر امور خارجه ایران چیز جدیدی نیست.

وی افزود: اما این منافاتی با توافقات دوجانبه موجود در سایر زمینه ها ندارد. شاهدیم که همکاری ها در حال توسعه به صورت مثمر ثمر است و این عامل تاثیر منفی ندارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.