یک ژنرال آمریکایی در اظهاراتی تحریک‌آمیز اعلام کرد که نیروهای آمریکایی و متحدان آن‌ها در شرق آسیا پس از سال‌ها برگزاری رزمایش‌های مشترک نظامی، آماده نبرد با مهاجمان احتمالی از جمله چین و کره شمالی هستند.

ژنرال آمریکایی: آماده هرگونه درگیری در شرق آسیا هستیم

به گزارش قدس آنلاین، جوزف رایان(Joseph Ryan) در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتد پرس افزود: شکست‌های روسیه در برابر اوکراین می‌تواند هشداری برای این مهاجمان احتمالی باشد.

وی اضافه کرد: متحدان آمریکا در آسیای شرقی و اقیانوسیه، از جمله فیلیپین، ژاپن و استرالیا ثابت کرده‌اند که با اتحاد با یکدیگر در برابر آن‌هایی که بخواهند نظم جهانی را تغییر دهند، خواهند ایستاد.

این ژنرال آمریکایی از یکپارچگی رویکرد متحدان آمریکا علیه «جمهوری خلق چین(PRC) و کره شمالی» ابراز خشنودی کرد و در ادامه لفاظی‌های خود با تاکید بر آمادگی نیروهای نظامی آمریکایی و متحدانش گفت: امیدواریم این آمادگی نظامی مهاجمان احتمالی را به فکر وا دارد.

رایان در پاسخ به این پرسش که آیا نیروهای آمریکایی و متحدان آسیایی آن‌ها آماده بحرانی مشابه حمله روسیه به اوکراین هستند، اظهار داشت: «کاملا».

وی خطاب به دشمنان آمریکا گفت: آن‌ها بهتر است که مسیر گفت‌وگوهای سیاسی و دیپلماسی را پیش گیرند زیرا جنگ پیچیده و خشونت‌آمیز است و می‌تواند به مسیرهای مختلفی کشیده شود.

بر اساس این گزارش، به تازگی مقام‌های آمریکا و فیلیپین توافق کردند که در ۲۰۲۳ حدود ۵۰۰ تمرین نظامی مشترک بزرگ و کوچک برگزار کرده و مانورهای نظامی سالانه را که به دلیل همه‌گیری کرونا مختل شده بود، توسعه دهند.

واشنگتن پست نیز هفته گذشته گزارش داد: واشنگتن و مانیل برای دستیابی ارتش آمریکا نسبت به آن چه «دسترسی گسترده» به چندین پایگاه نظامی در فیلیپین خوانده شد، به توافق رسیدند. براساس این توافق اولیه، ارتش ایالات متحده دسترسی بیشتری به پایگاه های کلیدی در فیلیپین پیدا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.