بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، فهرست نامزدهای نهایی انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، دوم اسفند ماه معلوم خواهد ‌شد و حدود یک هفته بعد انتخابات نهایی برگزار می‌شود.

۱۰ روز تا اعلام فهرست نهایی نامزدهای اتاق بازرگانی

به گزارش قدس آنلاین، انتخابات دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور ۱۰ اسفندماه برگزار می‌شود. بر این اساس آیین‌نامه تشکیل و نحوه فعالیت هیأت نمایندگان اتاق ایران و اتاق‌های شهرستان، بعد از انتشار اولیه لیست افراد احراز صلاحیت شده و رسیدگی ۳ روزه به اعتراض‌های احتمالی از سوی انجمن و شورای عالی نظارت، فهرست نهایی افراد تایید صلاحیت شده تا دوم اسفند ماه مشخص خواهد شد. بعد از آن افراد تا ساعت ۲۴ روز هشتم اسفند برای تبلیغات فرصت دارند.

تا به امروز آنچه برای برگزاری انتخابات دهمین دوره باید طبق آیین‌نامه مورد نظر انجام می‌شد، با محوریت شورای عالی نظارت و اعضای انجمن نظارت بر انتخابات، صورت گرفته و بر اساس اظهارات دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران، طبق زمان‌بندی تعیین شده، باید گزارش اولیه از احراز اهلیت ثبت‌نام کنندگان به خود این افراد و اعضای انجمن ارائه شود.

بر اساس اظهارات سنجابی در این دوره انتخابت ۵۷ هزار نفر دارای کارت‌های عضویت بازرگانی در سراسر کشور تا روز انتخابات واجد شرکت در انتخابات هستند، البته چون تاریخ‌های عضویت افراد متفاوت است، امکان دارد، برخی عضویت آنها منقضی شده و تمدید نکنند و تعدادی از افراد هم ممکن است عضویت خود را تمدید کنند و واجد شرایط شوند.

دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران با اشاره به اینکه آمار قطعی دارندگان کارت‌های عضویت معتبر در روز نهم اسفند اعلام خواهد شد، ادامه داد: فعلا نمی‌توان آمار دقیقی در این باره ارائه داد؛ اما در هر صورت بیش از ۸۰ درصد این افراد، اشخاص حقیقی و حقوقی دارندگان کارت بازرگانی هستند و کمتر از ۲۰ درصد آنها در سراسر کشور دارندگان کارت عضویت صرف هستند.

او تصریح کرد: فعلا فرآیند احراز اهلیت افراد ثبت نام شده طبق آیین‌نامه، توسط هیات‌های نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها انجام شده و نتایج به کاندیدا و اعضای انجمن نظارت بر انتخابات اعلام شده است و از دیروز، کاندیداهای معترض به نتایج تا سه روز فرصت دارند تا نسبت به این نظر اعتراض کنند. پس از انقضای فرصت تعیین شده، انجمن وارد عمل شده و هر چه در انجمن تایید شود، ملاک لیست کاندیدای احراز صلاحیت شده خواهد بود.

بر اساس اظهارات دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران، پس از ثبت اعتراض‌ها، شورای عالی نظارت بر انتخابات تا ۵ روز مهلت دارد تا شکایت‌ها را بررسی کند و در نهایت فهرست نهایی کاندیدای تایید صلاحیت شده، دوم اسفند بر اساس نظر انجمن و نظر شورای عالی نظارت اعلام می‌شود.

بر اساس اعلام اتاق بازرگانی ایران، او ادامه داد: بعد از انتشار لیست نهایی کاندیدهای دارای صلاحیت برای شرکت در انتخابات، از ساعت ۸ صبح روز دوم اسفندماه، حداکثر به مدت ۷ روز تا ساعت ۲۴ روز ۸ اسفند امکان تبلیغات وجود دارد و از ساعت ۲۴ روز هشتم اسفند تبلیغات ممنوع خواهد شد. البته در آیین‌نامه جدید، تاریخ تبلیغات تعدیل شده اما انجمن برای حفظ فضای لازم در اختیار کاندیدا، همین مدت را در نظر گرفته است.

به گفته سنجابی، بعد از طی این مراحل، انتخابات اتاق‌های سراسر کشور از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه، ۱۰ اسفند برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    0 0
    با کارت های عضویت انبوه صادر شده برای بقال و قصاب و آرایشگر منتظر هستید چه کسی از صندوق های رای خارج و انتخاب شود؟