نگاهی به آخرین‌ روز جشنواره فیلم فجر و فیلم‌هایی که به نمایش درآمدند.

جشنواره چهل و یک؛ سکانس آخر/ جشنواره به ایستگاه پایانی رسید

آخرین روز جشنواره فیلم فجر، به دو فیلم آن‌ها مرا دوست‌داشتند و سینمامتروپل تعلق داشت.

آن‌ها مرا دوست داشتند به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا رحمانی، با موضوع تازه و ملتهب البته گروه بازیگران تازه‌کارش نقاط ضعف و قوت متفاوتی داشت. حواشی نشست خبری این فیلم اما بیشتر از متن آن بود!

ابرج رحمانی بازیگر و مدیرتولید فیلم در این نشست گلایه‌ها و شکایت‌های خودش را از رفتار نادرست برخی سلبریتی‌ها با فیلم و جشنواره را با صدای بلند در سالن نشست بیان کرد که در برخی مواقع نیز با تشویق حضار مواجه شد.

رحمانی در بخشی از صحبت‌هایش بیان کرد:جرم من چیست که در جشنواره شرکت کردم؟ این حجم از تهمت برای چیست؟.

وی در ادامه عنوان کرد: به خاطر اینکه پشت مهسا اسماعیلی و لیلا بلوکات بودم، بازیگران چهره از فیلم انصراف دادند. من به بازیگرمحوری سینما معترضم! بعضی از بازیگرهای چهره برای حضور در نشست خبری پول طلب می‌کردند.

بسیاری از منتقدان اعتقاد دارند سینمای ایران درحال پوست اندازی و عبور از بازیگرمحوری است؛ آن‌ها مرا دوست‌داشتند را می‌توان نقطه شروع این دوران دانست؛ فیلمی که به گفته مدیرتولید آن، 7 بازیگر ناشناخته را به سینما معرفی کرده است.

اما آخرین فیلم چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر، سینمامتروپل به کارگردانی محمدعلی باشه اهنگر بود. فیلمی که خیلی از مخاطبان منتظر تماشای آن بودند.

سینمامتروپل نیز به لحاظ زمانی دیگر فیلم طولانی جشنواره بود که اکران ان بیش از دوساعت طول کشید.

سینمامتروپل داستانی بود از عاشقان سینما در دل روزهای پرالتهاب آبادان؛ فیلمی با موضوعی کمتر شنیده شده و مملو از لحظات تلخ و شیرین که مخاطب را علی‌رغم طولانی بودن، تا انتها با خود همراه کرد.

محمدعلی باشه اهنگر، کارگردان این فیلم در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد: تمام سکانس‌های این فیلم، چه به لحاظ حسی چه به لحاظ فیزیکی، برایم سخت و پیچیده بود. حتی برای فیلمبرداری برخی سکانس‌ها بیمار شدم. امیدوارم که به خوبی توانسته باشم از پس آن بربیایم.

او در ادامه گفت: جایزه بردن و نظر داوران برایم اهمیتی ندارد. مهم مردم هستند که این فیلم را ببینند و دوست داشته باشند.

اما به رسم هرساله، بعد از پایان اکران آخرین فیلم، هیئت داوران جشنواره و نامزدهای دریافت سیمرغ معرفی می‌شوند.

مجتبی امینی باحضور در بین اصحاب رسانه و عرض خسته نباشید و تشکر، هیئت داوران چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر را به شرح زیر معرفی کرد:

محمدرضا شریفی‌نیا، مجید اسماعیلی، ابراهیم حاتمی‌کیا، پرویز شیخ طادی، محمود رضوی، محمدتقی فهیم و مسعود نقاش زاده.

اسامی نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین در بخش‌های مختلف نیز توسط امینی دبیر جشنواره قرائت شد که نظرات متفاوتی را درپی داشت.

بسیاری از کارشناسان از کاندید نشدن بابک حمیدیان برای فیلم غریب متعجب شدند و اظهار ناراحتی کردند. اما درمجموع، صاحب نظران فهرست نامزدها را شایسته و عادلانه ارزیابی کردند.

چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌هایش در ایستگاه پایانی است و امشب با برگزاری اختتامیه و معرفی برندگان سیمرغ پرونده آن بسته می‌شود.

خبرنگار: محدثه مودی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.