۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 849552

دندانساز تجربی که با راه‌اندازی لابراتوار دندانپزشکی غیرمجاز، با ترفند ایمپلنت ارزان شهروندان را سرکیسه می‌کرد به دام افتاد.

ایمپلنت فقط ۶ میلیون تومان!

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ احمد نگهبان اظهار کرد: با دریافت مرجوعه قضایی از سوی خانمی مبنی بر کلاه‌برداری با خدمات غیرمجاز پزشکی در یک سالن زیرزمینی موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از مأموران این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد این فرد هفته گذشته از طریق یکی از سایت‌های واسطه‌گر کالا و خدمات متوجه خدمات دندانپزشکی با قیمت بسیار پایین شده و پس از تماس تلفنی با منشی مطب و گرفتن نوبت در موعد مقرر به محل مراجعه کرده و طی چند نوبت مبلغ ۴۸۰ میلیون ریال بابت ایمپلنت هشت دندان به دندانپزشک پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه کمتر از سه روز پس از این ماجرا، دندان‌های ایمپلنت شده همگی عفونت می‌کند متذکر شد: با مراجعه بیمار به مطب، دندانپزشک مربوط جوابگو نبوده و با بی‌احترامی خانم بیمار را از مطب بیرون انداخته است و برای پیشگیری از عفونت به تمام بدن، بیمار به ناچار به یکی از کلینیک‌های معتبر شهر مشهد مراجعه کرده و برای درمان چند برابر مبلغ پرداختی به این فرد کلاهبردار، هزینه می‌کند.

وی ادامه داد: در تحقیقات نامحسوس مأموران دایره امنیت عمومی کلانتری میدان جهاد مشخص شد این دندانپزشک قلابی که ۶۵ سال سن دارد با تأسیس لابراتوار دندانپزشکی غیرمجاز در یک واحد استیجاری بدون هیچ نشان و تابلویی و با استفاده از دو خانم به عنوان منشی و پرستار در شرایط کاملاً غیربهداشتی به صورت غیرقانونی اقدام به ارائه خدمات دندانپزشکی شامل ایمپلنت، ارتودنسی، پُر کردن و انجام روکش دندان و همچنین تجویز داروهای مرتبط برای بیماران می‌کند.

سرهنگ نگهبان افزود: تیم رسیدگی‌کننده پرونده بلافاصله با کسب مجوزهای لازم قضایی به همراه نماینده از سازمان نظام پزشکی وارد عمل شدند و این فرد شیاد را که با حضور عوامل انتظامی سعی در مخفی کردن خود و بستن در مخفیگاهش می‌کرد دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مشهد تصریح کرد: در بازرسی از محل، یونیت دندانپزشکی، تعداد زیادی داروی بی‌حسی، کپسول‌های حاوی ماده ترمیم دندان، روکش، مواد اولیه ایمپلنت و سایر ادوات و تجهیزات دندانپزشکی و دندانسازی که همگی به صورت قاچاق تهیه شده بوده، کشف شد.

وی با اشاره به ادامه تحقیقات در این ارتباط خاطرنشان کرد: با حکم مقام قضایی محل پلمب و این دندانپزشک قلابی که چند فقره سابقه کیفری دیگر با همین جرم دارد به اتهام مداخله در امور پزشکی با صدور حکمی روانه زندان شد.

سرهنگ نگهبان در ادامه از شهروندان خواست برای دریافت خدمات درمانی حتماً به مراکز معتبر پزشکی و دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان مراجعه کنند و هر گونه مورد مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

خبرنگار: معصومه مؤمنیان

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.