وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مراودات فرهنگی با کشورهای همسایه، دوست و مسلمان در اولویت دولت قرار دارد و ایران با همه این کشورها در سال جاری مراوده‌های مرتبی داشته است.

مراوده فرهنگی با کشورهای همسایه و مسلمان در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد

به گزارش قدس خراسان، محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع فرهنگی و هنری قوچان و سفر به کشور ترکمنستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراوده‌های فرهنگی با کشورهای همسایه، دوست و مسلمان در اولویت دولت است و ما با همه این کشورها در سال جاری مراودات مرتبی داشته‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی ایران در ترکمنستان و دعوت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط وزیر فرهنگ ترکمنستان برای حضور در این مراسم، بیان کرد: طی این سفر تفاهم‌نامه‌های جدیدی در همه حوزه‌ها به‌ویژه حوزه فرهنگ و هنر منعقد خواهد شد.

وی بابیان این موضوع که برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری قوچان دو پیشنهاد داده شد که با تصویب هرکدام از آن‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد پای‌کار است، گفت: پیشنهاد اول این بوده و در شهرهایی هم این کارشده است که با شهرداری در صورت حفظ کاربری فرهنگی پروژه، ساخت و... و رعایت شروطی مشخص تفاهم‌نامه با ذکر جزئیات منعقد و مجتمع در اختیار آن‌ها قرار بگیرد تا زودتر به مرحله بهره‌برداری برسد.

اسماعیلی یادآور شد: در برخی شهرها هم قسمتی از مجتمع‌های ساخته‌شده یا در حال ساخت به‌صورت تجاری در اختیار قرار می‌گیرد تا فروشگاه‌های کتاب یا محل فروش صنایع فرهنگی راه‌اندازی شود تا از این محل مجتمع به پایان برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه مجتمع فرهنگی و هنری قوچان باید هرچه سریع طی یک سال آینده تکمیل شود، ادامه داد: درباره درخواست کمک به حوزه فرهنگی و هنری کنگره یک هزار و ۶۲ شهید شهرستان قوچان هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد درزمینه فعالیت‌های انتشاراتی و توزیع آن کمک‌های اعتباری داشته باشد.

وی همچنین درزمینه درخواست امام‌جمعه قوچان مبنی بر عدم اختصاص اعتبار درخواست شده برای برگزاری کنگره آیت‌الله شیخ عباس هاتف قوچانی در اسفند سال جاری و به تعویق افتادن آن به همین علت، وعده داد تا اعتبار مورد درخواستی برای این کنگره که قرار است مردادماه ۱۴۰۲ برگزار شود اختصاص پیدا کند.

مراکز فرهنگی قوچان در شأن مردم نیست

امام‌جمعه قوچان هم در این بازدید با اشاره به اینکه این شهرستان زادگاه علما و بزرگانی همچون آقانجفی قوچانی بوده و ورزشکاران، هنرمندان و شهدایی همچون یوسف کلاهدوز از آن بر خواسته‌اند، گفت: مجتمع فرهنگی و هنری در شأن این شهرستان نبوده و به‌طورکلی مراکز فرهنگی قوچان در شأن مردم نیست.

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق با تأکید بر اینکه این شهرستان ازنظر زیرساخت‌های فرهنگی در یک انفعال به سر می‌برد، بیان کرد: این در شأن جوانانی که دیروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن به میدان آمده و حماسه آفریدند نیست که یک سینما، استخر و مرکز فرهنگی ندارند.

وی با یادآوری اینکه وضعیت پروژه مجتمع فرهنگی و هنری قوچان زیبنده مسافران و زائران امام رضا علیه‌السلام در ورودی این شهرستان نیست، تصریح کرد: حداقل به‌اندازه شهدایی که این مردم تقدیم انقلاب کرده‌اند باید برای این شهر ارزش قائل شوید، توقع مردم از دولت انقلابی بیشتر از این‌هاست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان اضافه کرد: آیت‌الله شیخ عباس هاتف قوچانی وصی اخلاقی مرحوم آیت‌الله قاضی طباطبایی بوده که با مصوبه شورای فرهنگ عمومی قرار بود کنگره این عالم وارسته در اسفندماه برگزار شود اما به دلیل عدم اختصاص اعتبار و بودجه به تعویق افتاد تا مرداد ۱۴۰۲ برگزار شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.