گارد ساحلی فیلیپین یک کشتی وابسته به گارد ساحلی چین را به استفاده از «لیزر نظامی» و هدف قرار دادن تعدادی از خدمه کشتی فیلیپینی و کور کردن موقت آنها، متهم کرد!

ناو چین با «لیزر نظامی» خدمه کشتی فیلیپینی را موقتا نابینا کرد!

به گزارش قدس آنلاین، گارد ساحلی فیلیپین مدعی شد که یک ناو چینی ضمن انجام مانورهای «خطرناک» در نزدیکی ناو فیلیپینی، از «لیزر نظامی» استفاده کرده و خدمه این ناو را هدف قرار داده و در نتیجه برخورد اشعه لیزر به چشم آنها، خدمه به طور موقت بینایی خود را از دست دادند.

گارد ساحلی فیلیپین در بیانیه‌ای مدعی شد که ناو چینی مانورهای خطرناکی را در فاصله ۱۳۷ متری ناو فیلیپینی انجام داده و علاوه بر این تصاویری از نور سبز لیزر نظامی که ناو فیلیپینی را هدف قرار داده، منتشر کرد.

گفته می‌شود این حادثه ششم فوریه در نزدیکی منطقه‌ای موسوم به «آب‌تَل توماس دوم/ Second Thomas Shoal» در مجمع‌الجزایر اسپراتلی در دریای جنوبی چین که مالکیت آن مورد مناقشه است، رخ داده است.

چین بر سر حدود ۱.۳ میلیون مایل مربع از دریای جنوبی چین و تقریباً اکثر جزایر واقع‌شده در آن، ادعای مالکیت بلامنازع دارد که اسپراتلی را نیز شامل شده و ۱۰۰ جزیره کوچک دارد که فیلیپین، مالزی، برونئی و تایوان بر سر تمام یا بخشی از آن ادعای مالکیت دارند.

اتهامات لیزر انداختن ناوهای چینی روی کشتی‌ها و هواپیماهای سایر کشورها پیش از این نیز مطرح شده بود. در فوریه ۲۰۲۲، استرالیا مدعی شد که ناو جنگی ارتش نیروی دریایی جمهوری خلق چین، یک فروند هواپیمای شناسایی و ضد زیردریایی استرالیایی را بر فراز دریای «آرافورا» با لیزر هدف قرار داده است. در آن برهه، چین ادعای استرالیا را «نادرست» خواند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.