رکوردشکنی انتقال ستاره آرژانتینی در ژانویه به استمفوردبریج، جهان را حیرت زده کرد و مطمئناً قیمت بلینگهام را در نتیجه این جا به جایی، افزایش داد.

جذب جود بلینگهام در تابستان چقدر هزینه دارد؟

به گزارش قدس آنلاین، شب گذشته، چهارشنبه شب، در سیگنال ایدونا پارک، گران‌ترین هافبک جهان به مصاف مردی رفت، که مطمئناً در تابستان در بازار ترانسفر، جای او را خواهد گرفت.

انتقال ۱۰۷ میلیون پوندی انزو فرناندز(۱۳۱ میلیون دلار) از بنفیکا به چلسی، داستان پنجره نقل و انتقالات ژانویه بود؛ اما یکی از بزرگترین ذینفعان آن، مطمئناً، بوروسیا دورتموند خواهد بود، زیرا آنها آماده می‌شوند تا چند ماه دیگر با جود بلینگهام خداحافظی کنند.

به هر حال، اگر بازیکنی که یک نیم فصل در اروپا عملکرد خوبی داشته است بتواند چنین مبلغی را دریافت کند، پس کسی که در سه فصل اخیر، خود را به عنوان یکی از بهترین‌های جهان معرفی کرده است، به دنبال چه خواهد بود؟

بلینگهام که تا ماه ژوئن ۲۰ ساله نمی‌شود، تابستان امسال، باشگاه‌های زیادی خواهان‌ او هستند. لیورپول تلاش زیادی برای جذب او انجام می‌دهد، درحالی که رئال مادرید و منچسترسیتی هر دو معتقدند که شانس زیادی برای جذب جود دارند. منچستریونایتد که به زودی می‌تواند تحت مالکیت جدید باشد، نمی‌تواند گزینه منتفی شده در راه جذب او تلقی شود، و آیا واقعاً تعجب آور است که چلسی با توجه به هزینه‌هایی که تاکنون زیر نظر تاد بولی انجام داده است، وارد این رقابت شود؟

گفته می‌شد دورتموند سال گذشته ارزش بلینگهام را ۱۰۰ میلیون پوند(۱۲۲ میلیون دلار) می‌دانست؛ اما این، قبل از نمایش‌های استثنایی او برای انگلیس در جام جهانی بود، و همچنین قبل از انتقال فرناندز به چلسی بود که بازار نقل و انتقالات را دچار شوک کرد.

سیر صعودی قهرمان آرژانتینی جام‌جهانی، بسیار قابل توجه بوده است. کمتر از دو سال پیش، او به صورت قرضی در باشگاه Defensa y Justicia در کشورش حضور داشت و تنها در ژوئن گذشته با قراردادی به ارزش حدود ۹ میلیون پوند(۱۱ میلیون دلار) به بنفیکا رفت.

او تنها ۲۹ بازی برای غول پرتغالی انجام داد؛ اما عملکردش برای آرژانتین در قطر باعث شد که چلسی آماده باشد تا در ژانویه جذبش کند. باشگاه‌های دیگر، از جمله لیورپول، به دلیل صحبت‌های بنفیکا مبنی بر ارزش‌گذاری اولیه ۶۰ میلیون پوندی(۷۳ میلیون دلار) حرکت خود را به تعویق انداختند، اما آبی‌ها با بولی آماده بودند تا به مراتب پیشنهاد خود را بالاتر ببرند و این بازیکن ۲۱ ساله را تبدیل به آخرین خرید خود تبدیل کردند.

گلن هادل که بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ چلسی را رهبری می‌کرد، به GOAL می‌گوید: «کیفیتی که آنها(جود و انزو) به ارمغان آوردند بسیار عالی است. "آنها احتمالاً مجبور بودند بیش از پول بپردازند؛ اما این تصمیم آنهاست.

"این برای گراهام پاتر یک معماست، زیرا تقریباً یک شبه، تیم کاملاً جدید و بازیکنان باکیفیتی به او داده شده است و اکنون سوال این است که چگونه می‌خواهد از همه آنها استفاده کند؟."

فرناندز، حداقل، به نظر می‌رسد که مهره فیکس خواهد بود. او قبلاً توجه‌ها را به خود جلب کرده است و در اولین بازی خود مقابل فولام تأثیرگذار بود و در تساوی روز شنبه مقابل وستهم، برای ژائوفلیکس پاس گل ارسال کرد، اگرچه هادل معتقد است هنوز سؤالاتی در این خصوص وجود دارد که باید مطرح شود.

وی می‌گوید: «انزو مهره فیکس است، اما پاتر او را به‌عنوان یک شخصیت و به‌عنوان یک بازیکن مهم قبول ندارد.». با نگاهی به انزو، او به عنوان یک شماره ۸ بهتر از یک بازیکن تدافعی به نظر می‌رسد، پس چه کسی نقش هافبک دفاعی را بازی خواهد کرد؟ کانته آمادگی لازم را نداشته است، بنابراین آنها باید تعادل را در آن نقطه از زمین، ایجاد کنند.

جو کول، ستاره سابق چلسی و انگلیس با این موضوع موافق است. "من انزو را قبل از جام‌جهانی به عنوان یک ستاره نوظهور انتخاب کردم، بنابراین می‌خواهم از انتخاب خودم دفاع کنم." او می‌گوید. فکر می‌کنم فرناندز و [میخایلو] مودریک دو خرید فوق‌العاده هستند، مودریک مرا به یاد آرین روبن می‌اندازد، اما آنها به زمان نیاز دارند. این دو بازیکن، از پرتغال و اوکراین آمدند، بنابراین شما نباید بلافاصله به آنها تکیه کنید.

هنوز باید به[کای] هاورتز،[میسون] ماونت،[رحیم] استرلینگ، بازیکنانی که سال‌ها در لیگ‌برتر تجربه کسب کرده‌اند تکیه کرد.»

جایی که شکی نیست، همه چیز حول محور بلینگهام است. این نوجوان یکی از ستارگان این فصل لیگ قهرمانان اروپا بوده است و به دنبال حذف چلسی از مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا است‌.

کول می‌گوید: «به نظر من او یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان است. "خیلی عالی است که او انگلیسی است. بازی‌های جود در جام‌جهانی، با توجه به سنش، خیره کننده بود.

من فکر می‌کنم جود در حال حاضر در اوج قرار دارد و فکر می‌کنم مقصد بعدی او باید انگلیس باشد. من دوست دارم جود را در چلسی ببینم؛ اما می‌دانم که به نظر می‌رسد لیورپول علاقه زیادی به او دارد. من فکر می‌کنم منچستریونایتد هم تلاش خواهد کرد، حتی آرسنال هم تصور می‌کند که اگر بتواند جام لیگ برتر را ببرد، بتواند وارد مسابقه جذب بلینگهام شود. اما او بازیکنی است که در سطح بالایی قرار دارد.»

هادل در عین حال تردید دارد که آیا بازگشت به انگلیس گزینه بعدی بلینگهام خواهد بود یا خیر. او می‌گوید: «دوست دارم بلینگهام را در لیگ‌برتر ببینم، همه ما این آرزو را داریم، اما احساس می‌کنم که رئال مادرید بهترین مکان برای جود است. فکر می‌کنم او از آن دسته بچه‌هایی است که می‌گوید "من این انتقال را دوست دارم" و اگر رئال مادرید تماس بگیرد، رد کردن پیشنهاد آن، بسیار سخت است.

اگر او به لیگ‌برتر بیاید، فکر می‌کنم انتقالش به باشگاهی خواهد بود که در آن احساس راحتی می‌کند. هدف جود پول نیست، بلکه باشگاهی که پروژه مشخصی دارد و مشخص می‌کند که او بخش بزرگی از آن خواهد بود، روی نظر این هافبک تاثیر می‌گذارد.

"چند سال پیش، لیورپول می‌توانست مهم‌ترین باشگاه در راه جذب او باشد؛ اما در حال‌حاضر آن‌ها کمی عقب مانده‌اند. آنها باید کاری کنند که او احساس کند استیون جرارد بعدی برای باشگاه خواهد بود، زیرا اگر این کار را نکنند، فرصت جذب جود را از دست خواهند داد. من شخصاً تعجب می‌کنم اگر او به رئال مادرید نرود."

هر تیمی که بلینگهام را جذب کند، یک انتقال تضمین شده را رقم زده است. دورتموند در تابستان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون پون(۱۱۳ میلیون یورو / ۱۲۲ میلیون دلار) برای فروش ستاره خود درخواست خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.