معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزرات ورزش و جوانان گفت: احیای بازی های سنتی مانند هفت سنگ، ورزش های زورخانه ای و دیگر رشته ها یک موضوع مهم است که باید با توجه به علوم ورزشی جدید ارتقا یابد.

احیای بازی‌های سنتی باید با توجه به علوم ورزشی جدید ارتقا یابد

به گزارش قدس خراسان، سینا کلهر روز پنج شنبه در مجمع عمومی سالانه والیبال در مشهد اظهار کرد: اگر در حوزه ورزش های سنتی سرمایه گذاری شود بی شک علاوه بر بازگشت سرمایه، اتفاقات خوبی در این حوزه رخ خواهد داد. وزارت ورزش و جوانان نیز از این گونه اقدامات حمایت های ویژه ای خواهد کرد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: احیای بازی ها سنتی و سرمایه گذاری در ورزش‌های سنتی از برنامه های مورد حمایت این وزارتخانه است.

وی بیان کرد: بسیاری از مشکلات کنونی ورزش، به دلیل توجه به زیرساخت های حقوقی است که برای رفع آنها نیازمند توجه ویژه به این حوزه است.

کلهر گفت: اگر زیر ساخت های حقوقی به درستی بنا شود، مشکلات و خلاهای موجود که بیشتر آنها از عدم رعایت قانون است، پیش نخواهد آمد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به عملکرد رشته والیبال در کشور اظهار کرد: این رشته ثابت کرد که ورزشکاران کشور در عرصه ورزش های گروهی نیز استعدادهای زیادی دارند و تصور ناکارآمدی در این نوع ورزش ها را از بین برد.

وی ادامه داد: همگانی کردن رشته والیبال در خواست وزارت ورزش از متولیان این رشته است، چرا که بر این باور هستیم با کمی صبر و استعدادیابی در مدارس می توان بالاترین قله های جهانی در این ورزش را فتح کنیم.

کلهر عدالت اجتماعی را اساس استعدادیابی در کشور دانست و گفت: هیچ فرد و نهاد ذیربط نباید از تلاش در این عرصه کوتاه بیاید. از سوی دیگر صنف های ورزشی نمی توانند به تنهایی اجرا کننده این موضوع باشند و باید در این مسیر از دولت نیز کمک بخواهند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: معیشت ورزشکاران، بیمه و حقوق و همچنین توجه به فرهنگ حرفه ای از مهمترین چالش های ورزشکاران است که وزارت ورزش و جوانان اهتمام ویژه ای به آن دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.