سفیر آمریکا در ناتو مدعی شد که ادعاهای مربوط به نقش این کشور در انفجارهای نورد استریم صحت ندارد.

آمریکا خواهان تحقیقات درباره انفجار نورد استریم شد!

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تاس، سفیر آمریکا در ناتو مدعی شد این کشور خواهان بررسی علت انفجارها در خطوط لوله گازی نورد استریم روسیه است.

«جولیان اسمیت» سفیر ایالات متحده در ناتو روز پنجشنبه، در واکنش به افشاگری های مبنی بر دست داشتن واشنگتن در انفجارهای نورد استریم اعلام کرد: آمریکا هر گونه ادعای دست داشتن در انفجارهای خط لوله نورد استریم را رد می کند.

سفیر آمریکا در ائتلاف نظامی ناتو، که کشورش متهم اصلی انفجارهای نورد استریم است، مدعی شد که واشنگتن می خواهد تحقیقات در مورد این انفجارها ادامه یابد.

در حالیکه گرازش روزنامه نگار تحقیقی آمریکا افشا کرد که دولت جو بایدن پس از ماهها بررسی به اجازه این انفجارهای را صادر کرده است، اما اسمیت به خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که هر گونه ادعایی از این دست (نقش داشتن آمریکا در این انفجارها) مضحک است.

پیش از این «سیمور هرش» روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر در اظهاراتی فاش کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از بیش از ۹ ماه بحث و بررسی بسیار محرمانه در شورای امنیت ملی این کشور، دستور خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم یک و دو روسیه را صادر کرد.

بنا به این افشاگری، غواصان آمریکایی در تابستان سال ۲۰۲۲ و تحت پوشش رزمایش‌های ناتو مواد منفجره را در خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ کار گذاشته‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.