با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور آئین کلنگ زنی مجتمع مسکونی ٨٠٠ واحدی نجم در منطقه هفت مشهد مقدس برگزار شد.

کلنگ زنی ٨٠٠ واحد مسکونی در منطقه ٧مشهد مقدس

به گزارش قدس خراسان، همزمان با شب عید مبعث، عصر امروز آئین کلنگ زنی مجتمع مسکونی ٨٠٠واحدی نجم در خیایان فدائیان اسلام واقع در منطقه ٧ مشهد با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد.

باید به فکر گره‌گشایی از کار مردم به ویژه خانواده های ایثارگر باشیم

در این مراسم امیرحسین قاضی زاده هاشمی ضمن تبریک ایام پربرکت مبعث اظهارکرد: یکی از دغدغه ها و نگرانی ما بحث مسکن خانواده های ایثارگر است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: کشور ما اگر مدیران شجاع داشته باشند شجاعت باعث خواهد شد یکی از درخشانترین تمدن ها را بسازیم.اگر مدیران درست تصمیم بگیرند و شجاعانه بایستند اتفاق خوبی می‌افتد.

وی گفت: در مدت یکساله حضور در بنیاد شهید در عرصه فرهنگ هزینه چندانی نداشته ایم فقط رویکرد مدیران عوض شده است و با تغییر نگاه ها در بنیاد شهید و سازمان های همکار مانند شهرداری مشهد و تهران مسائل که حل نمی‌شده حل شده است. در حالیکه سرمایه خانواده شاهد و بزرگ ایثار گر معطل مانده بود.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: دارایی هایی که حضرت امام به بنیاد شهید دادند با دلار آن زمان نزدیک به ده میلیارد دلار بود. پس چرا اینقدر مشکل داریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افرود: تغییر رویکرد ها می تواند روی تصمیم ها اثر بگذارد و جهت دارایی ها را سمتی ببریم که جامعه هدف ما بتواند بهرمند شود.

وی گفت: بنیاد شهید سازمان الگو است و ما نباید به فکر افزایش درآمد باشیم بلکه باید به فکر گره گشایی از کار مردم به ویژه خانواده های ایثار گر باشیم.

کار مولد سازی را شروع کردیم

همچنین در حاشیه این مراسم ناصر فخاری اظهار کرد: روزی که ٣هزار میلیارد سود آوری را قول دادیم همه روی کاغذ بود اما باید گفت به فضل الهی در روزهای پایانی سال به این عدد نزدیک شدیم.

مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر افزود: به طور متوسط سود آوری محقق شده در حوزه اقتصاد و تولید سه برابر است و کسانی که در این حوزه فعال هستند می دانند این کار بسیار سخت است و به همت مدیران این امر محقق شد.

وی یادآور شد: در ١۶ماه گذشته کار مولد سازی را شروع کردیم تا اقدامات سازنده ای داشته باشیم. حضرت امام دارایی هایی را به جامعه ایتارگری اختصاص دادند تا برای جامعه ایثارگری هزینه شود.

فخاری تاکید کرد: اگر همان روز اول این دارایی هه فروخته می شد گره از کار جامعه ایثارگری به ویژه والدین شهدا باز و خودشان سرمایه گذاری می کردند، اما این تصور ایجاد شد که می توان با این دارایی ها کار کرد و از محل درآمد معیشت خانواده شهدا را تامین کرد.

مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: در کمتر از دو دهه قبل سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید ١۴٠شرکت داشته و الان ۴٠ شرکت دارد و در طول ده سال قبل کمتر از ۴٠٠میلیارد تومان به بنیاد شهید پرداخت شده و ١٠٠شرکت هم از بین رفته است.

وی تصریح کرد: دارایی ها دچار معارض می شود و ارزش ملک از بین می رود و املاک و اراضی باید فرآوری بشود. متوسط سن جانبازان ما بالای ۶۰ سال است و حدود ٢٠ درصد از والدین شهدا مانده اند و باید الان این دارایی ها باید به درد بخورد برای آینده به درد نمی خورد.

فخاری گفت: مولد سازی شروع شده و در حال حرکت هستیم، مولد سازی کار دشواری است و جهاد گونه است و تحول ایجاد کردن جواب دستگاه های اجرایی دادن بحث سختی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.