مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: طی سه سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی برای فرزندان شاهد و ایثارگر در این استان فراهم شده است.

۲ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی برای جامعه ایثارگری خراسان رضوی فراهم شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسین معصومی  در حاشیه دیدار با خانواده شهدا در سبزوار  افزود: این فرصت‌های شغلی در قالب استخدام در دستگاه‌های اجرایی و همچنین بکارگیری در شرکت ها و واحدهای تولیدی ایجاد شده است.

وی با اشاره به ۱۱ هزار فرزند شاهد و ایثارگر فاقد شغل و جویای کار در خراسان رضوی ادامه داد: مقدمات بکارگیری سه هزار نفر دیگر از آنان در استان فراهم شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: ایجاد اشتغال برای فرزندان شاهد و ایثارگر یکی از اولویت‌های این نهاد است که بخشی از آن از طریق تسهیلات بنیاد شهید، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و بانک‌ها فراهم می شود.

وی افزود: همچنین نخستین آزمون استخدامی اختصاصی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد در ماه جاری برگزار شد که ۱۶ هزار نفر در سراسر کشور بر اساس  رشته تحصیلی و شغلی در این آزمون شرکت کردند.

حجت‌الاسلام معصومی ادامه داد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و تا پایان آن دوره، تمام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد کشور در قالب استخدام دولتی و بکارگیری در  شرکت‌ها یا از طریق پرداخت تسهیلات جذب بازار کار می شوند.

هم اکنون ۳۱۴ هزار نفر در استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.  

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.