در حالی که تیم های امداد و نجات در استان هاتای ترکیه یک مرد را پس از ۲۷۸ ساعت زنده از زیر آوار خارج کردند،تا کنون ۱۵۱ هواپیمای حامل کمک از کشورهای مختلف برای زلزله زدگان سوریه ارسال شده است.

نجات یک مرد پس از ۲۷۸ ساعت/ ارسال۱۵۱ کاروان هوایی به سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، تیم‌های امداد و نجات در استان هاتای ترکیه، ۲۷۸ ساعت پس از زلزله یک مرد را زنده از زیر آوار خارج کردند.

این خبر در حالی است که شبکه TRT ترکیه امروز جمعه گزارش داد که بیش از ۱۵۰ نفر مظنون به دست داشتن در غارت و سرقت در منطقه زلزله زده ترکیه بازداشت شده‌اند.

این شبکه به نقل از وزارت دادگستری ترکیه اعلام کرد: با توجه به ۳۱۹ حادثه، بازرسی از ۲۴۳ نفر آغاز شد و پس از انجام تحقیقات، ۱۵۲ نفر بازداشت شدند.

همچنین خبرنگار اعزامی المیادین به ترکیه از بازداشت بیش از ۲۵۰ پیمانکار برای بازجویی درباره دلایل ریزش سریع ساختمان‌ها در اثر زلزله خبر داد. معاون رئیس جمهور ترکیه هم از خسارت دیدن کلی و جزئی بیش از ۵۹۷ هزار ساختمان در پی زلزله در این کشور خبر داد.

از سوی دیگر، منابع رسانه‌ای اعلام کردند که تا کنون ۱۵۱ هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه و امدادی پس از زلزله ویرانگر سوریه تا به امروز وارد سوریه شده‌اند و دو گذرگاه برای کمک‌رسانی به مناطق مخالفان سوریه باز است.

طبق این گزارش، تا امروز ۱۵۱ فروند هواپیما حامل کمک‌های بشردوستانه و امدادی به زلزله زدگان وارد فرودگاه‌های دمشق، حلب و لاذقیه شده‌اند که ۵۹ هواپیما در فرودگاه دمشق، ۴۹ هواپیما در فرودگاه حلب و ۴۲ هواپیما در فرودگاه لاذقیه به زمین نشسته است.

خبرنگار المیادین همچنین اعلام کرد که فرودگاه لاذقیه امروز جمعه پذیرای هواپیماهای حامل کمک‌های روسیه، ایران و امارات بود. «زیاد الطویل» مدیر فرودگاه لاذقیه در این خصوص گفت که آمادگی این فرودگاه برای دریافت تمام هواپیماهای ورودی حامل کمک افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.