مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر وزارت راه و شهرسازی گفت: برای نخستین بار در سال ۱۴۰۱، ۶۰۰ واحد مسکونی در بافت پیرامونی حرم های مطهر کشور تسهیلات کم بهره دریافت کردند.

۶۰۰ واحد مسکونی اطراف حرم های مطهر کشور تسهیلات کم بهره دریافت کردند

به گزارش قدس آنلاین، میلاد امینی، صبح امروز سی‌ام بهمن ماه، در جمع خبرنگاران بیان کرد: این تعداد واحد مسکونی مشمول دریافت تسهیلات در مقایسه با سال گذشته هفت برابر شده است.

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می‌دهد که بیشترین واحد های مشمول در بافت تسهیلات کم بهره در قم و کمترین آن در شیراز ثبت شده است.

امینی به رویکرد صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر با عنوان اسکان ارزان و زیارت آسان اشاره کرد و گفت: بر همین اساس طرح های عام المنفعه از جمله اقامتی، زیارتی و بهداشتی حمایت و پشتیبانی می شود.

وی افزود: درهمین راستا در حرم های مطهر امام رضا (ع)، شاهچراغ (ع)، حضرت معصومه (س) و عبدالعظیم حسنی (ع) شهرری طرح های عام المنفعه‌ای از جمله اقامتگاه ارزان قیمت، مراکز بهداشتی و درمانی تعریف شده است. برای نخستین بار ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای ساخت طرح‌های عام المنفعه در اطراف بافت‌های حرم‌های مطهر کشور در نظر گرفته شده است.

امینی تصریح کرد: این تسهیلات با نرخ سود ۱۱.۸ درصد عرضه می‌شود و مدت زمان بازپرداخت آن ۲۴ تا ۳۶ ماه است.

وی افزود: اقساط این تسهیلات پلکانی افزایش می‌یابد و شرایط به گونه‌ای تعیین شده که مالکان قادر به بازپرداخت آن باشند.

امینی در پایان گفت: به خیرین در پروژه‌های عام المنفعه و برای ساخت اقامتگاه ارزان، مرکز بهداشتی و درمانی ۳۷۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۲ درصد و باز پرداخت ۵ ساله اعطا می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.