سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: یک نفر از اهالی توس با انگیزه ساخت و ساز غیرمجاز به صورت غیر قانونی اقدام به تخریب بخشی از دیوار تاریخی شهر توس کرده است. 

تخریب دیوار ۶۰۰ ساله توس با کلنگ ساخت و ساز غیرمجاز! 

احسان زهره‌وندی در گفتگو با خبرنگار قدس خراسان اظهار کرد: یک نفر از اهالی توس با انگیزه ساخت و ساز غیرمجاز به صورت غیر قانونی اقدام به تخریب بخشی از دیوار تاریخی شهر توس کرده است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس افزود: یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی پس از اطلاع از موضوع در محل حاضر و از ادامه این تخریب ممانعت کردند که البته با مقاومت این فرد متخلف مواجه شدند.

وی با بیان این مطلب که شکایت علیه این فرد از طریق امور حقوقی و دستگاه قضایی در حال پیگیری است، تصریح کرد: طبق ماده ۵۵۸ تا ۵۶۷ قانون مجازات اسلامی عواقب این اقدام مجرمانه جبران خسارت و یک تا ۱۰ سال حبس است که طبق نظر دادگاه تعیین خواهد شد.

زهره وندی در خصوص اهمیت این اثر تاریخی عنوان کرد: این دیوار شهر تاریخی طابران توس را در بر می‌گرفته، حدود ۷۲۰۰ متر طول، ۶ متر عرض و ۹ متر ارتفاع است که ۱۰۶ برج و نیم برج دارد و در دوره ایلخانان مغول(حوالی قرن ۹ و ۱۰ هجری قمری) احداث شده است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: این دیوار که ۳۶۰ هکتار محوطه تاریخی توس را در بر گرفته است، دارای چهار دروازه به نام های رزان، مرو، نیشابور و رودبار است که بخش تخریبی بین دروازه رودبار و نیشابور قرار دارد.

گفتگو: معصومه مومنیان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.