مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: حدود ۴۰ میلیون دلار محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی از ابتدای امسال تاکنون از استان خراسان رضوی به کشورهای دیگر صادر شده است.

صادرات حدود ۴۰ میلیون دلار صنایع دستی از خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، سید جواد موسوی اظهار کرد: بیشترین سهم صادرات صنایع دستی خراسان رضوی مربوط به محصولات و دست ساخته‌های سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، گلیم و دست بافته‌های سنتی و نیز زیور آلات سنتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی بیان کرد: فروش و صادرات صنایع دستی در اسفند ماه و ایام نوروز پیش رو با توجه به افزایش حضور زائران و مسافران افزایش می‌یابد و انتظار داریم شاهد ازدیاد چشمگیر این میزان در ایام عید باشیم.

وی گفت: بیش از ۲۲ هزار صنعتگر زن و مرد هم اینک در حوزه صنایع دستی در استان فعالیت دارند و از محل این فعالیت ارتزاق می‌کنند.

موسوی با بیان اینکه امسال ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی از محل مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع دستی خراسان رضوی پرداخت شده است، گفت: علاوه بر این، استان هم اینک با پرداخت حدود ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه کل کشور، رتبه نخست کشور را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت مطلوب و بالای هنرهای سنتی و صنایع دستی خراسان رضوی در سطح ملی و جهانی، گفت: تاکنون ۱۴۰ نشان ملی مرغوبیت برای صنایع دستی این استان صادر شده است که این خود ظرفیت بی‌نظیری است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.