معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به وجود بیش از ۲۴۰ رشته صنایع دستی در این استان، گفت: رونق تولید در صنایع دستی را با توجه به زیرساخت های موجود در سال جاری اجرایی می شود.

رونق تولید در حوزه صنایع دستی اجرایی می شود/ وجود بیش از ۲۴۰ رشته صنایع دستی  درخراسان رضوی

محمد مطیع  در گفتگو با قدس آنلاین با اشاره به اینکه صادرات صنایع دستی که با موادی از جمله طلا ساخته می شوند، مشکلات بسیاری دارد، بیان کرد: البته مشکلات در صادرات همه بخش ها وجود دارد، اما به نظر می رسد اگر امتیازهایی از جمله ارائه تسهیلات به هنرمندان مد نظر قرار بگیرد، شاید تا حدودی بتوان مشکلات موجود در صنایع دستی و صادرات آن را رفع کرد.

وی رونق تولید را با پرداخت تسهیلات به هنرمندان، معافیت مالیاتی برای آنها و بیمه دانست و اضافه کرد: شرکت هنرمندان در نمایشگاه های مختلف نیز از جمله موضوعاتی است که به تولید صنایع دستی رونق می دهد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به پرداخت تسهیلات به هنرمندان این استان در سال گذشته با سود ۴، ۶ و ۱۵ درصد، یادآور شد: بیمه هنرمندان نیز دوباره در حال فعال شدن است و در نظر داریم در سال جاری بیمه هنرمندان خراسان رضوی را نیز پیگیری کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.