فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی با بیان اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجو اعزام کردیم گفت: هم اکنون حدود ۱۲ هزار دانشجو در استان برای راهیان نور ثبت نام کرده اند که ۷ هزار نفر را اعزام خواهیم کرد.

دانشجویان مسئولان را غافلگیر کردند

به گزارش قدس خراسان، رسول نوروزی درباره یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی بسیج دانشجویی اظهار کرد: هم‌اکنون حدود ۱۲ هزار دانشجو در استان برای راهیان نور نام‌نویسی کرده‌اند که حدود ۶۰ درصد از آن دانشجویان، دختر و ۴۰ درصد نیز پسر هستند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی افزود: ظرفیت پذیرش برای اردوی راهیان نور بر اساس اعلام دانشگاه‌هاست که تاکنون ۱۲ هزار دانشجو نام‌نویسی کرده و دانشگاه‌ها قبول کرده‌اند هزینه حدود ۳ هزار دانشجو را برای اعزام به اردوی راهیان نور پرداخت کنند.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری ما بر این اساس بوده که ۷هزار نفر را اعزام کنیم؛ اما سایر دانشجویان با کمک خیران هزینه سفر را تأمین خواهند کرد.

نوروزی با بیان اینکه دانشجویان نیز بابت اعزام به اردوی راهیان نور بین ۳۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان هزینه پرداخت می‌کنند، گفت: این هزینه بستگی دارد که دانشجویان سال اولی باشند یا خیر. اگر سال اولی باشند، هزینه کمتری پرداخت خواهند کرد.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی بیان کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰دانشجو اعزام کردیم؛ اما در سال جاری ۷ هزار نفر را اعزام خواهیم کرد که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

پیش‌بینی ‌نام‌نویسی ۱۵ هزار دانشجو برای راهیان نور

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از دانشگاه‌هایی که در چند ماه اخیر دچار ناآرامی و تنش بودند هم تقاضای نام‌نویسی برای اردو داشتید، گفت: یکی از دانشگاه‌هایی که در ماه‌های اخیر در مشهد دچار ناآرامی بوده، دانشگاه فردوسی بود که ما بیشترین نام‌نویسی را از این دانشگاه داشتیم. سال گذشته از دانشگاه فردوسی حدود ۴۰۰دانشجو نام‌نویسی کردند؛ اما در سال جاری حدود ۸۰۰ الی ۹۰۰ دانشجو از این دانشگاه اعزام خواهیم کرد که یک کاروان ۶۰۰ نفره اعزام شده است و کاروان ۳۰۰نفره دیگر نیز از دانشگاه فردوسی در اسفند ماه اعزام خواهند شد.

نوروزی با تأکید بر اینکه ما امسال رکورد نام‌نویسی را شکسته‌ایم، خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاقاتی که در چند ماه اخیر در دانشگاه‌ها رخ داده بود، برآوردها از کاهش ثبت‌نام متقاضیان خبر می‌داد که در سال جاری ما رکورد نام‌نویسی‌ها را شکستیم.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی توضیح داد: سال‌های گذشته نزدیک به ۸الی ۹ هزار دانشجو نام‌نویسی می‌کردند. در سال جاری تاکنون ۱۲ هزار نفر نام‌نویسی کرده‌اند که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان مهلت مقرر، متقاضیان به ۱۵ هزار نفر هم برسند.

کمیته انضباطی‌ها داوطلب شرکت در راهیان نور هستند

وی تأکید کرد: بین دانشجویانی که برای اردوی راهیان نور نام‌نویسی کرده‌اند، از دانشجویان معترضی که به کمیته انضباطی رفته ‌بودند، نیز داریم که حضور چشمگیری دارند.

نوروزی با بیان اینکه بیشترین درصد متقاضیان از دانشگاه‌های دولتی است، خاطرنشان کرد: در سال جاری در میان دانشگاه‌های مشهد یک هزار و ۲۵۰ دانشجو از دانشگاه فردوسی، یک هزار و ۲۰۰دانشجو از دانشگاه آزاد مشهد، یک هزار و ۳۵۰ دانشجو از دانشگاه فرهنگیان، ۲هزار دانشجو از دانشگاه‌های غیرانتفاعی و ۷۰۰ دانشجو هم از دانشگاه پیام نور مشهد برای راهیان نور نام‌نویسی کرده‌اند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری اتفاق بزرگی رخ داد و ما رکورد اعزام راهیان نور را در استان خراسان رضوی نسبت به سال‌های گذشته شکسته‌ایم و این پیامی برای دشمن دارد که با تمام تلاش‌هایی که برای ایجاد شکاف بین بدنه انقلابی دانشگاه و عموم دانشجویان و ارزش‌های انقلاب اسلامی انجام دادند، نه تنها این شکاف ایجاد نشد؛ بلکه اقبال نیز بیشتر شده است و در عمل می‌توان گفت با توجه به فتنه‌های اخیر، تمام نقشه‌های دشمن در دانشگاه‌ها شکست خورده است.

خبرنگار: امیرحـسین قربـانـپور

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.