مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان گفت: موضوع جابه‌جایی فرودگاه بندرعباس که در سطح رسانه‌ها مطرح شده درحال حاضر غیرممکن است و به چندین سال مطالعه نیاز دارد.

فرودگاه بندرعباس جابه‌جا نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، جمشید دلفاردی افزود: استاندار هرمزگان پیگیر این موضوع بوده و امید می‌رود در آینده بتوان خبر آن را اعلام کرد.

وی ادامه داد: البته برای اینکار یا احداث فرودگاه جدید به چند سال مطالعه شرایط آب و هوایی و اقلیمی و همچنین موقعیت قرارگیری و توسعه باند نیاز بوده و کار آسانی نیست.

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان در خصوص جابه‌جایی فرودگاه میناب هم گفت: این فرودگاه با توجه به موقعیت زمین و همچنین ساخت و سازهایی که در این سال‌ها اطراف آن انجام شده برای نشست و برخواست هواپیماها ناایمن است.

وی اشاره کرد: یکی از مشکلات فرودگاه میناب در گذشته ادعای مالکیت آن توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بود که با مذاکره‌های انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته، زمین فرودگاه میناب به خود فرودگاه واگذار شده و اکنون به مرحله اخذ سند رسیده است.

مدیرکل فرودگاه های هرمزگان بیان کرد: بنابراین با توجه به نیاز حال و آینده موضوع جابه‌جایی زمین فرودگاه میناب مطرح شده تا بتوان این فرودگاه را هم عملیاتی کرد.

دلفاردی در خصوص باند دوم فرودگاه بین‌المللی بندرعباس تأکید کرد: احداث باند دوم این فرودگاه جزو نیازهای کنونی است که این نیاز در آینده تشدید می‌شود تا بتوان تعداد پروازها را افزایش داد.

مدیرکل فرودگاه های هرمزگان افزود: اکنون پیگیر موضوع هستیم و نشستی با استانداری داشتیم و امیدواریم تا قبل از سال شاهد به نتیجه رسیدن تلاش‌ها برای واگذاری زمین به این فرودگاه باشیم تا بتوان عملیات اجرایی احداث باند دوم را در سال آینده آغاز کرد.

وی یادآور شد: اداره کل فرودگاه های هرمزگان علاوه بر بندرعباس دارای ۲ فرودگاه اقماری بندرلنگه و بوموسی است و خدمات ناوبری به سایر فرودگاهایی که در این استان مشغول به فعالیت هستند شامل کیش،‌ قشم می‌دهد.

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان افزود:‌ فرودگاه بین‌المللی بندرعباس دارای پروازهای روزانه به ۱۴ مقصد داخلی و خارجی توسط ۱۵ شرکت پروازی است که در ماه‌های گذشته با هفت هزار و ۴۵۰ پرواز و ۹۶۵ هزار مسافر و ۱۰ هزار تن بار پروازها انجام شده و همچنان روبه افزایش است و تلاش داریم تعداد پروازها به قبل از شیوع کرونا برسد.

وی ادامه داد: در دی ماه ۹۵۷ پرواز انجام شد و ۱۱۴ هزار مسافر از طریق فرودگاه بندرعباس جابه جا شدند.

وی تصریح کرد:‌ به واسطه موقعیت راهبردی این فرودگاه تلاش شده تمامی سامانه‌های ناوبری و کمک ناوبری در این فرودگاه مستقر شود که آخرین آن‌ها خرید و نصب و راه اندازی سامانه ILS این فرودگاه بود که ۴۴۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی این سامانه هزینه شد.

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان افزود: همچنین خرید و نصب سامانه کمک ناوبری فرودگاه بندرلنگه انجام شد که برای آن ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شد و ایستگاه هواشناسی فرودگاهی بندرلنگه هم با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال آماده شده است.

دلفاردی خاطر نشان کرد:‌ برای جزیره ابوموسی هم سامانه کمک ناوبری با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال خریداری و نصب شده که بایستی توسط هواپیمای فلای‌چک راه‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: سامانه های روشنایی فرودگاه ابوموسی هم با هزینه‌ای افزون‌بر ۲۰ میلیارد ریال خریداری شده که راه‌اندازی این سامانه هم نیازمند پرواز فلای‌چک است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.