مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر لزوم دریافت «پیوست بحران» توسط خریداران مسکن تاکید کرد.

زمین لرزه همواره با تهران عجین است/ لزوم توجه به پیوست بحران در معاملات مسکن

به گزارش قدس آنلاین، حامد یزدی مهر با اشاره به برگزاری، جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان تهران گفت: در این جلسه که استاندار تهران نیز در آن حضور داشت، عملکرد دستگاه‌های خدمات‌رسان مثل برق و آب و گاز در حوزه مدیریت بحران مورد رصد و بررسی قرار گرفت.

یزدی مهر با بیان اینکه از مهم‌ترین موارد مورد تاکید در جلسه ستاد پیشگیری مدیریت بحران نظارت و رصد جدی و دقیق بر سازه‌های مسکونی بود گفت: استان تهران به لحاظ جغرافیایی با گسل‌ها احاطه شده است و زمین لرزه همواره با ما عجین است، لذا از نگاه مدیریت بحران استحکام بنا جز لاینفک در عوامل پیشگیری از زلزله محسوب می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر لزوم دریافت «پیوست بحران» توسط خریداران مسکن تاکید کرد و گفت: گسل‌های استان مشخص هستند و در این زمینه شهروندان توجه داشته باشند زمانی که یک بنا دارای پیوست بحران باشد می‌توانند با خیال راحت نسبت به استحکام و ایستایی آن اطمینان خاطر داشته باشند.

وی با اشاره به فرهنگ ایمن سازی بناها نیز گفت: هر چه سطح آگاهی و فرهنگ عمومی درباره ارتقای ضریب ایمنی ساختمان بیشتر باشد، به همان میزان تأمین ایمنی به یک مطالبه عمومی تبدیل می‌شود.

یزدی مهر با تاکید بر اینکه توصیه مدیریت بحران رعایت دقیق آئین نامه ۲۸۰۰ است افزود: عدم نظارت کافی به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای سلیقه‌ای و نه قانونی، تولید و مصرف مصالح ساختمانی غیراستاندارد و کم توجهی به فناوری‌های نوین جهانی در صنعت ساختمان ما را به سمتی سوق داده که همواره نگران زلزله و خطرات آن باشیم در صورتی که می‌توانیم با نظارت بر اجرای ضوابط از سوی دستگاه‌های مربوطه و خود مردم ضریب و تحقق ایمنی را افزایش دهیم، اگر این فرهنگ نهادینه شود بسیاری از بحران‌های پس از حوادث غیرمترقبه طبیعی قابل پیشگیری خواهند بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در ادامه از تشکیل کارگروه اندیشه ورز برای تدوین نظام مسائل، تقسیم کار و برآورد و طرح ریزی و تأمین منابع در حوزه مدیریت بحران استان تهران خبر داد و گفت: در این زمینه نظام مسائل برای تخصیص و تأمین منابع تدوین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.