ران دیسانتیس، فرماندار جمهوری ‌خواه ایالت فلوریدا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز تهدید نظامی روسیه علیه دیگر کشورها را کم اهمیت دانست و از رویکرد واشنگتن در قبال کی یف به شدت انتقاد کرد.

انتقاد جمهوریخواهان از چک سفید بایدن به اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، این چهره برجسته جمهوری خواه که پس از دونالد ترامپ در رتبه دوم محبوبیت در میان هم حزبی های خود قرار دارد، از رویکرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در قبال جنگ در اوکراین و افزایش کمک ها به این کشور انتقاد کرد.

دیسانتیس گفت که دولت جو بایدن به جای دادن "چک سفید" به ولودیمیر زلنسکی باید در پی شناسایی "اهداف راهبردی مورد نظرشان" در اوکراین باشند.

فرماندار فلوریدا همچنین گفت که اگر بایدن در سال ۲۰۲۱ به نحو دیگری نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج می کرد، ممکن بود جنگ اوکراین رخ ندهد.

وی با رد احتمال حمله روسیه به کشورهای عضو ناتو، گفت: آنها خود را به عنوان یک قدرت نظامی درجه سوم نشان داده و تلفات و خسارات بسیار شدیدی متحمل شده اند.

دیسانتیس با بیان اینکه آمریکا نباید "در مسائلی مانند مناطق مرزی اوکراین یا کریمه دخالت کند. " در مورد آغاز "جنگ نیابتی با چین" که به گفته او بیش از روسیه برای آمریکا خطر دارد، هشدار داد.

رئیس جمهوری آمریکا دیروز برای نخستین بار و در آستانه یکسالگی حمله روسیه، به اوکراین سفر کرد.

بایدن در جریان دیدار با زلنسکی بسته ۵۰۰ میلیون دلاری کمک های آمریکا به اوکراین را اعلام کرد و گفت که این کمک ها شامل تجهیزات نظامی از جمله مهمات توپخانه، سامانه های ضد تانک جاولین و توپ های هویتزر می شود.

زلنسکی نیز گفت که در گفت‌ و گو با بایدن در مورد تحویل "سلاح های دوربرد" جدید به اوکراین رایزنی ‌هایی انجام گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.