پس از انتشار فهرست جدید تحریم‌ها مشخص شد نام قاضی سیدهادی منصوری که قضاوت در پرونده‌های مهم ضد فساد، جاسوسی و اغتشاش را بر عهده داشته، در بین تحریم شدگان است.

نام قاضی مشهدی در میان تحریم‌شدگان انگلیس

به گزارش قدس خراسان، دولت انگلیس روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به بهانه نقض حقوق بشر اعمال کرد.

بر اساس گزارش‌ها، دولت انگلیس هشت تحریم جدید را به لیست تحریم‌های خود علیه ایران اضافه کرده است. بر این اساس، منابع خبری گزارش دادند اتحادیه اروپا ۳۲ فرد و دو نهاد ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده که در این لیست اسامی فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تعدادی قاضی دیده می‌شود.

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار گرفته از آنچه «استفاده گسترده و نامتناسب از زور» علیه «معترضان غیر خشونت‌آمیز» خوانده شده انتقاد کرده است. در فهرستی که اتحادیه اروپا منتشر کرده، نام قاضی سید هادی منصوری؛ قاضی و رئیس شعبه چهارم دادگاه انقلاب مشهد نیز دیده می‌شود.

اما قاضی منصوری کیست که مدعیان دروغین حقوق بشر او را در فهرست تحریم‌های جدید خود قرار داده‌اند؟

قاضی منصوری؛ نامی آشنا در مبارزه با مفاسد

اگر اهل دنبال کردن خبرها باشید، بعید است نامش را نشنیده باشید. او ‌در حوزه ‌امنیت ‌داخلی و خارجی، مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر، مبارزه با باندهای قاچاق کالا و ارز، مبارزه با مفسدان و اخلالگران نظام اقتصادی کشور و برخورد قانونی با اغتشاشگران نظم و امنیت عمومی پرونده‌های زبانزدی را به سرانجام رسانده است.

منصوری پیش از اینکه ریاست شعبه چهارم دادگاه انقلاب مشهد را برعهده داشته باشد، قاضی دادگاه ویژه رسیدگی به اخلالگران در نظام اقتصادی کشور در مشهد بود و در آنجا از رسیدگی به پرونده ۱۰۰ جلدی پدیده شاندیز با ۲۲متهم و ۱۱۰ هزار سهامدار که سال‌ها بلاتکلیفی، خانواده‌های بسیاری را ناراضی کرده بود تا رسیدگی به پرونده پردیسبان که با تبلیغات اغواکننده توانست سرمایه ۸هزار نفر را به سمت خود بکشد و سبب شد برخی تصور کنند معجزه اقتصادی در انتظار آنان بوده، رقم زده است.

البته پرونده‌های این قاضی مشهدی کم نیستند و اگر مرور کنیم هر جا حق مردم زیادی در مسائل اقتصادی یا اجتماعی پایمال شده و پرونده‌هایی که چالش جدی برای جامعه ایجاد کرده، قلم قاضی منصوری پای پرونده به چشم می‌خورد و نمونه‌های دیگر آن که در ذهن مردم پررنگ است، از رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به تعاونی اعتبار «اعتماد ایرانیان» در دادگاه ویژه رسیدگی به اخلالگران در نظام اقتصادی کشور تا «هلدینگ آفتاب» که در راستای عدالت آموزشی با سلطان جعل مدرک ایران برخورد شد.

بهانه دروغین بشردوستانه

گوشه‌ای دیگر از اقدامات این قاضی انقلابی، رسیدگی به بزرگ‌ترین پرونده ارزی کشور با تخلفی افزون بر ۹هزار میلیارد تومان و پرونده قاچاق سازمان یافته ۲۵ تن نقره در کشور بوده است. هرچند پرونده‌های مورد رسیدگی قاضی منصوری کم نیستند و این‌ها تنها تعداد محدودی از پرونده‌های زبانزد رسیدگی شده توسط او بودند؛ اما شاید آن چیزی که دشمنان این آب و خاک را این‌قدر عصبانی کرده که امروز به بهانه‌های دروغین بشردوستانه نام این قاضی شجاع را در کنار دیگر افراد و نهادهای حساس در فهرست تحریم‌ها قرار داده است، نقش‌آفرینی او در دادگاه مجیدرضا رهنورد؛ قاتل دو بسیجی خیابان عامل مشهد و صدور حکم اعدام برای وی بوده است.

مجیدرضا رهنورد که به خاطر عذاب وجدان ناشی از قتلی که انجام داده بود، در دادگاه خواهان تسریع در مجازاتش بود و می‌گفت زودتر اعدامم کنید، کار خود را برادرکشی می‌خواند و می‌گفت بر اثر تحریک رسانه‌ها و فضای مسموم اخبار دروغین، دو برادر خود را با نامردی کشتم و امروز که به دادگاه آمدم برایم اثبات شده چقدر در فضای مجازی، رسانه‌های خارجی به دروغ ما را تحریک می‌کردند و البته پیش از اعدامش نیز در کلیپی خطاب به علی کریمی درباره تقصیرهای او در دروغگویی به جوانان ایران نکاتی را مطرح کرده بود.

اگر پیگیر خبرهای جاسوسان سیاسی در ایران هستید، محال است نام این دو جاسوس را نشنیده باشید؛ اولی مایکل آر. وایت تبعه ۴۶ ساله آمریکایی بود که زمستان ۹۷ به جرم جاسوسی در مشهد دستگیر شد و دومی بنجامین بریر تبعه فرانسوی که در پوشش گردشگر، اتهاماتی از قبیل جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام دارد و خرداد امسال در نزدیکی مرز ترکمنستان دستگیر شد. قاضی هر دو پرونده، قاضی منصوری بود.

عصبانیت دشمنان انقلاب

البته این قاضی انقلابی بارها به پرونده‌های عناصر مرتبط با منافقین و فرقه‌های ضاله و تکفیری هم رسیدگی کرده است که برخی از آن‌ها مانند همان پرونده جاسوسان در سطح بین‌المللی هم دشمنان را عصبانی کرده و واکنش‌های رسانه‌ای از سوی رسانه‌های فارسی‌زبان مختلف در آن طرف مرزها را به همراه داشته است و این قلم‌زنی‌ها و احکام قاضی منصوری که به طور مستقیم به عناصر خرابکار وابسته به دشمنان برمی‌گردد، موجب تهدیدهای مکرر او و خانواده‌اش شده ‌است؛ اما در ماه‌های اخیر بارها در فضای مجازی، سربازان سایبری بدخواهان این آب و خاک، اطلاعات شخصی او را منتشر کرده‌اند و برای اعتراض به او و آسیب رساندن به خودش یا عزیزانش تهدید شده است.

اما همان‌طور که پیش از این نیز تهدیدات مختلف سبب نشده بود چه در پرونده‌های اقتصادی، چه امنیتی و حتی رسیدگی به تخلفات مسئولان و مدیران متخلف، قلم قاضی منصوری بلرزد، امروز نیز عزم دشمن در مقابله با او و قرار دادنش در فهرست تحریم‌ها قلمش را مصمم‌تر می‌کند تا در راه تحقق عدالت، استوارتر گام بردارد.

خبرنگار: معصومه مومنیان

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.