رئیس‌جمهوری سابق آمریکا «جنگ‌طلبان و حامیان جهانی‌سازی» با نیت «آخر آمریکا» در وزارت امور خارجه ایالات متحده را به دلیل سوق دادن اوکراین به سمت جنگ مورد انتقاد قرار داد.

ترامپ: وزارت خارجه اوباما از قیام‌های ۲۰۱۴ اوکراین حمایت کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در یک ویدیوی تبلیغاتی که روز سه‌شنبه منتشر کرد، هشدار داد که «جنگ جهانی سوم هرگز نزدیک‌تر از این نبوده است» و «همه جنگ‌افروزان و حامیان جهانی‌سازی» با نیت «آخر آمریکا» در «دولت پنهان، پنتاگون، وزارت امور خارجه و تشکیلات صنعتی امنیت ملی» را مقصر دانست.

این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به ویکتوریا نولاند، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی تاخت که به گفته او «فکر و ذکرش سوق دادن اوکراین به سمت ناتو بود.»

دونالد ترامپ مدعی شد که وزارت خارجه دوران ریاست جمهوری باراک اوباما از «قیام‌های سال ۲۰۱۴ در اوکراین» حمایت کرد. به گفته ترامپ، نونالد و «امثال او در وزارت خارجه آمریکا» از «قیام‌های» سال ۲۰۱۴ در اوکراین که موجب سرنگونی ریاست جمهوری ویکتور یانوکوویچ و روی کار آمدن پترو پوروشنکو حامی غرب شد که بعدا سرکوب نظامی در مناطق دونتسک و لوهانسک به راه انداخت، حمایت کردند.

ترامپ گفت: «این افراد برای مدت طولانی به دنبال رویارویی بوده‌اند، مانند مورد عراق و سایر نقاط جهان. و اکنون، ما در آستانه جنگ جهانی سوم هستیم.»

نولاند در سال ۲۰۱۴ با معترضان ضد دولتی در کی‌یف ملاقات کرد و به سیاستمداران غرب‌گرا وعده وام یک میلیارد دلاری و کمک نظامی داد. تماس تلفنی فاش شده نولاند و سفیر وقت آمریکا در اوکراین نشان می‌دهد که آن دو در مورد یافتن فردی به جای یانوکوویچ از لیست سیاستمداران اپوزیسیون این کشور بودند.

ترامپ برای چندین بار مدعی شد که اگر او رئیس‌جمهوری آمریکا بود، جنگ اوکراین هرگز رخ نمی‌داد. او گفت: «من تنها رئیس‌جمهوری بودم که توصیه‌های فاجعه‌بار بسیاری از ژنرال‌ها، بوروکرات‌ها و به اصطلاح دیپلمات‌های واشنگتن را که فقط می‌دانند چگونه ما را وارد درگیری کنند، رد کردم. لازم است که ما از شر تشکیلات جهانی‌سازی فاسد که برای چندین دهه تک تک تصمیمات مهم سیاست خارجی را با مشکل مواجه کرده‌اند، خلاص شویم.»

ترامپ گفت: «وزارت خارجه، پنتاگون و نهاد امنیت ملی با پایان کار دولت من، مکان بسیار متفاوتی خواهند بود. جنگ‌افروزان، حقه‌بازها و شکست‌خورده‌ها در رده‌های ارشد دولت ما همه از بین خواهند رفت. ما می‌توانیم با رهبری درست در ۲۴ ساعت به درگیری اوکراین پایان دهیم.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.