مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص احتمال افزایش قیمت بنزین در سال آینده و تخصیص بنزین نوروزی، اظهار کرد: هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

معاون وزیر نفت: افزایش قیمت بنزین مطرح نیست
به گزارش قدس آنلاین، جلیل سالاری امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال در خصوص احتمال افزایش قیمت بنزین در سال آینده و تخصیص بنزین نوروزی، اظهار کرد: هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و تاکنون برای تخصیص سهمیه بنزین نوروزی تصمیم گیری نشده است.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزود: در ایام عید شاهد افزایش مصرف هستیم و در شرایط کنونی میانگین مصرف ١٠٣ تا ١٠۴ میلیون لیتر در روز است.

وی با اشاره به تحویل بنزین به خانواده‌هایی که بنزین خودرو ندارند، گفت: پیشنهادی در کمیسیون تلفیق مطرح شده که بنده اطلاع ندارم که تاکنون رای آورده است یا خیر؛ بعد از کمیسیون تلفیق وارد صحن علنی خواهد شد و نهایتا در قانون بودجه تعیین تکلیف می‌شود و تاکنون پیشنهادی در این راستا به ما داده نشده است.

سالاری اضافه کرد: ضمن این‌که این دسته از افراد می‌توانند از ظرفیت کارت‌هایی که در جایگاه‌ها قرار دارند کماکان استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که تمرکز روی تحویل کارت سوخت به همه افراد دارای خودرو قرار گرفته است، اظهار کرد: اقدامات خوبی در این راستا انجام شده و در حوزه شخصی‌سازی که صورت گرفت تاکنون سه میلیون و ۲۰۰ هزار کارت را تحویل داده‌ایم و الباقی نیز پاکت‌ گذاری می‌شود و تحویل افرادی که فاقد کارت سوخت هستند خواهد شد.

وی ادامه داد: در این ایام با توجه به این‌که سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها را برعهده داشتیم و با توجه به شرایط سرد سال می‌بایست سوخت حمل و نقل را پوشش می‌دادیم به طوری که روزانه حدود ۸۵ میلیون لیتر نفت گاز باید در بخش حمل و نقل توزیع می‌شد، همچنین ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین را جابه‌جا می‌کردیم، بنابراین باید برای این مساله مدیریت صورت می‌گرفت تا در مجاری عرضه توقف اتفاق نیفتد.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که همکاران ما در مجموعه مدیریت اقداماتی را انجام دادند که با استفاده از این اقدامات توانستیم تامین سوخت زمستانی را مدیریت کنیم، گفت: در حوزه بنزین ۴۰ لیتری باید گفت که موضوع روی بنزین ۴۰ لیتری نیست در برخی از مواقع محدودیت وجود ندارد و بحثی از محدودیت عرضه سوخت نیست؛ اما در فصول سال که نتوانیم سوخت را جابه‌جا کنیم یکسری اقدامات را در برخی مناطق پیش‌بینی می‌کنیم که فعلا این موضوع در تهران و کلانشهرها مطرح نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.