مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با همکاری بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) برای ۱۳ هزار دانش‌آموز مناطق مرزی و محروم در دوشنبه‌های غذای سالم، بسته‌های غذایی متنوع و غنی تدارک دیده شده است.

تدارک بسته‌های غذایی برای ۱۳ هزار دانش آموز مناطق مرزی و محروم در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، امیر شوشتری ظهر امروز در نشست خبری آئین انعقاد تفاهم نامه اداره کل آموزش و پرورش با سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) اظهار کرد: فرآیند مولدسازی اموال ادارات دولتی هیچ خللی به مدارس خیرساز و امور مرتبط با کارهای خیرخواهانه ندارد و اگرچه تاکنون ۱۳ ملک از اموال اداره کل شناسایی و به دبیرخانه مولدسازی کشور معرفی شده‌اند تا با هزینه فروش آن‌ها، پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی و مدارس ناقص را تکمیل کنیم اما هیچ‌کدام از این اموال از محل موقوفات و مدارس خیرساز نیستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: ضمن انعقاد بیش از ۳۰ تفاهم‌نامه همکاری با خیران و نهادها برای ساخت مدارس، آموزش و پرورش به‌عنوان یک دستگاه گسترده و عائله‌مند، ناچار است تا از ظرفیت سایر نهادها بهره بگیرد و بر این اساس، شاهد به راه افتادن کاروان ورزشی فجر بانشاط در استان بودیم که با استفاده از مشارکت دستگاه‌های دیگر، ۱۴۰ هزار قلم کالای ورزشی با اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال را میان مدارس استان توزیع شد.

به گفته وی، عملیات احداث ۲۵ زمین چمن مصنوعی برای دانش‌آموزان حاشیه شهر مشهد و مناطق روستایی، علاوه بر ۶۰ زمین چمنی بود که در سال گذشته به بهره‌برداری رسید. با این حال، با همکاری بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع)، برای ۱۳ هزار دانش‌آموز مناطق مرزی و محروم در دوشنبه‌های غذای سالم، بسته‌های غذایی متنوع و غنی تدارک دیده شده و به‌موازات این، بسته فرهنگی ویژه سن تکلیف برای سه هزار دانش‌آموز و بسته لوازم‌التحریر به استعداد پنج هزار عدد، میان دانش‌آموزان توزیع شده است.

شوشتری همچنین در خصوص وضعیت کلاس‌های کانکسی افزود: در خصوص مدارس کانکسی، توضیحی که وجود دارد این است که امروزه دیگر مدرسه کانکسی به معنای مطلق وجود ندارد و فقط ممکن است از یک کانکس موقت برای افزایش ظرفیت آموزشی مدرسه و ایجاد یک کلاس موقت به فراخور اقتضای شرایط استفاده شود. با این حال، ۶۰ مدرسه براساس تفاهم‌نامه موجود در مرحله اصلاح و توسعه زیرساختی قرار می‌گیرند و مقرر شده که تا پایان ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ کلاس کانکسی دیگر هم حذف و در مجموع هفت هزار کلاس درس جدید به سرانه آموزشی استان افزوده شود.

ایجاد زیرساخت‌های ورزشی آموزشی در مناطق محروم

در ادامه این نشست همچنین سرهنگ پاسدار داریوش کوکبی، رئیس بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) اظهار کرد: براساس همین نگرش، قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در مناطق محروم و مرزی تاکنون تلاش‌های ویژه‌ای داشته‌اند تا با محوریت ساخت مدارس چندکلاسه، ساخت سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی آموزشی در مناطق محروم، همه امکانات متمرکز بر امر تجهیز و ارتقای بهره‌وری فرآیند آموزش باشد.

رئیس بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۰ هزار سبد تحصیلی و لوازم‌التحریر و هم‌چنین ۵۰۰ بسته کمک‌آموزشی راهی مدارس محروم و مرزی استان شده‌اند و تلاش با این بوده که با محوریت مشاوره‌های شغلی، توانمندسازی برای اشتغال و حتی ازدواج آسان، بسیج و سپاه وارد عرصه شود و دانش‌آموزان را در مقاطع آتی زندگی خود نیز تنها نگذارد.

۱۰۱ پروژه ورزشی به سرانه تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزوده می‌شود

در ادامه این نشست همچنین صفدر سلطانی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز اظهار کرد: بیش از ۱۰۱ پروژه ورزشی به سرانه تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزوده شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: با اجرای طرح شهید سلیمانی، سرانه فضای ورزشی آموزش و پرورش به میزان چهار صدم مترمربع افزوده شده و این در حالی است که جمعیت دانش‌آموزی استان در سال گذشته، افزایش چشمگیری داشته است. علاوه بر این، با افتتاح ۶۵ چمن مصنوعی، ۲۵ کلاس درس تربیت‌بدنی، سه فضای والیبال ساحلی و چندین سالن ورزشی دیگر، ۳۴۲ فضای ورزشی به ۴۲۰ فضا افزایش پیدا کرده‌اند و این مسیر همچنان در حال پیگیری است. با این حال، حقیقت این است که طبق آمار موجود، امروزه برای هشت هزار مدرسه دولتی فقط ۴۰۰ سالن ورزشی آماده شده که اگرچه تعداد قابل‌توجهی است اما همچنان اختلاف فاحشی میان این دو رقم وجود دارد.

به گفته وی، راهبرد جایگزین در محدودیت امکانات موجود آن است که از ظرفیت حیاط مدرسه به‌عنوان یک زمین بازی جایگزین استفاده شود. در این شرایط، توزیع ۱۴۰ هزار سبد وسایل ورزشی شامل انواع توپ، راکت تنیس روی میز، راکت بدمینتون، تور والیبال و اقلام زیرساختی همچون میز تنیس روی میز، دروازه فوتسال، تاتامی و چمن مصنوعی میان هفت هزار و ۳۰۰ مدرسه دولتی می‌تواند گام مؤثری برای این هدف باشد.

سلطانی افزود: علاوه بر امکانات ورزشی، برنامه‌های فرهنگی تربیتی متعددی هم در دستورکار است که از جمله می‌توان به آغاز اجرای طرح شهید طوقانی با محوریت تربیت مرشدخوان نوجوان از مدارس اشاره کرد. بر همین اساس، از بین ۶۰۰ مدرسه ابتدایی پسرانه، دو هزار و ۴۰۰ نفر انتخاب شدند و پس از گذراندن دوره‌های مختلف، از هر مدرسه یک نفر وارد دوره آموزشی نهایی خواهد شد تا به‌موازات ارسال تجهیزات موردنیاز مرشدخوانی، ورزش صبحگاهی در مدارس با ندای پرشور مرشدخوانی دانش‌آموزی برگزار شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.