۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 852184

تیم ملی بسکتبال ایران در روزی که امید زیادی به پیروزی داشت، مقابل ژاپن با نتیجه سنگینی شکست خورد.

باخت سنگین در تاساکی، جام جهانی دورتر شد!

به گزارش قدس آنلاین، بسکتبال ایران که مسیر پرفراز و نشیبی را در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ طی کرده، در حالی کار خود را از امروز در پنجره ششم و پایانی این رویداد آغاز کرد که محکوم به شکست ژاپن بود. سامورایی ها نیز در خانه خود به دنبال کسب برد و تصاحب جایگاه سومی ایران در جدول بودند.

شاگردان سعید ارمغانی در غیاب حامد حدادی با سیستمی جدید وارد زمین شد تا در تاساکی و جلوی چشم تماشاگران ژاپنی بتوانند نتیجه بازی رفت در تهران را تکرار کرده و پیروز از زمین خارج شوند.

در کوارتر اول ژاپن تیم برتر میدان بود و توانست با نتیجه ۲۲ بر ۱۶ ایران مقابل ایران به پیروزی برسد. برای این بازی سعید ارمغانی تیمش را با ترکیب سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی و محمد حسن زاده به میدان فرستاد.

استارت برد سامورایی ها از همین جا زده شد و آن ها به مرور در بازی توانستند برتری خود را به اثبات برسانند. اما شاید نقطه عطف بازی در کوارتر دوم بود که ژاپنی ها توانستند ۳۰ بر ۱۳ در این کوارتر مقابل ایران به برتری برسند و اختلاف خود را در پایان نیمه اول، به عدد ۲۳ برسانند.

در نیمه دوم بازی و کوارترهای سوم و چهارم نیز برتری ژاپنی ها ادامه دار بود و تعویض های پرتعداد ارمغانی و حتی ایده های بچیروویچ در کنار او نیز به کمک تیم ملی ایران نیامد تا در نهایت تیم ملی ایران با نتیجه ای دور از انتظار و اختلاف ۳۵ امتیاز مقابل حریف خود شکست بخورد.

تابلوی نتایج در پایان مسابقه نتیجه ۹۶ بر ۶۱ را نشان می داد و در واقع در اواخر بازی تیم ملی ایران شانسی برای پیروزی پیش روی خود نمی دید. با این نتیجه ژاپن در جدول به ایران و رویای رسیدن به جام جهانی برای ایران دورتر و ضعیف تر شد. حالا یک بازی سخت در چین برای تیم ملی ایران باقی مانده و شاگردان ارمغانی باید هر چه سریعتر ژاپن را ترک کنند تا در چین برای رسیدن به جام جهانی خیلی سخت بجنگند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.