نسخه صوتی کتاب سرگذشت استعمار کاری از انتشارات سوره مهر منتشر شد.

نسخه صوتی کتاب سرگذشت استعمار منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین، پیمان طالبی گوینده کتاب سرگذشت استعمار گفت: این کتاب برهه‌هایی از تاریخ را ورق می‌زند که ردپای استعمار در آن به جا مانده است.
وی افزود: این کتاب تاریخ کشورهایی مانند انگلستان و آمریکا را تشریح می‌کند و به سرگذشت استعمار در ایران می‌پردازد.
آقای طالبی سرگذشت استعمار را یک منبع خوب تاریخی برای نوجوانان دانست و گفت: جذابیت‌های این کتاب باعث می‌شود که نوجوان‌ها با تاریخ ارتباط برقرار کنند.
وی افزود: این کتاب وقایع و افرادی که بارها در تاریخ ایران و اروپا درباره آن‌ها شنیده ایم را بیش از همیشه به مخاطب معرفی می‌کند. به طور مثال یکی از بخش‌های مختلف کتاب درباره سرگذشت کلمه ساندویچ است.
گوینده کتاب سرگذشت استعمار یکی از کارهای مهم در خوانش کتاب برای قشر نوجوان را همخوانی لحن با سلیقه مخاطب برشمرد و گفت: در اجرای برنامه ویژه نوجوانان باید لحن و جای صدای خود را با مخاطب وفق دهیم. بر همین اساس معمولا از گام بالای صدای خود استفاده می‌کنیم. از طرفی بنده از تکنیک محاوره در لحظه هم استفاده می‌کنم. یعنی یکسری از کلمات و فعل‌ها را به زبان معیار نزدیک می‌کنم تا ادبیات آن‌ها خیلی سنگین نباشد.
آقای طالبی تنفیذ مقام معظم رهبری بر مجموعه سرگذشت استعمار را یک عامل افزایش انگیزه در کار مطرح کرد و گفت: توجه ایشان به این کتاب باعث شده که همه اعضای گروه با حساسیت‌های بالا و دقت تمام کار کنند. قطعا اهالی فن متوجه ظرافت‌های کار خواهند شد.
او همچنین تاکید کرد که کتاب‌هایی همانند سرگذشت استعمار اگر به صورت صوتی هم منتشر شوند در افزایش سواد عمومی بین نوجوانان تاثیر مهم خواهد داشت.
نادری مدیر انتشارات صوتی سماوا هم درباره دلیل انتشار نسخه صوتی این مجموعه گفت: معمولا خواندن مجموعه کتاب‌ها برای بسیاری از نوجوانان سخت و گوش کردن به نسخه صوتی آن‌ها برایشان راحت‌تر است. از این رو گمان میکنم که نوجوانان بتوانند در زمان‌های آزاد خود با گوش کردن به نسخه صوتی از این مجموعه لذت ببرند.
او معتقد است که هر مدل از انتشار کتاب دنیای مربوط به خود را دارد و نمی‌توان مقایسه کرد که آیا نسخه صوتی بهتر است یا نسخه فیزیکی. برخی‌ها هر دو نسخه را باهم استفاده می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.