مددجویان کمیته امداد امام (ره)، سازمان بهزیستی و افراد ناتوان از پرداخت حق بیمه همگانی حوادث طبیعی هر واحد مسکونی دارای انشعاب قانونی برق در سال ۱۴۰۲ معاف شدند.

مددجویان از پرداخت حق بیمه همگانی حوادث طبیعی معاف شدند

به گزارش قدس آنلاین نشست علنی نوبت سوم شنبه صحن علنی مجلس شورای اسلامی، بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با بندهای(ه)،(و) و (ح)،(ط) (ی) و (ک)تبصره (۶) لایحه بودجه موافقت کردند.

در بند هـ تبصره ۶ آمده است: در اجرای مواد ۲ و ۴ قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی مصوب ۱۳۹۹/۸/۵ حداکثر حق بیمه پایه سالانه هر واحد مسکونی دارای انشعاب قانونی برق در سال ۱۴۰۲ مبلغ یک میلیون ریال تعیین می‌شود که سهم مالکان به میزان سالیانه ۲۴۰ هزار ریال توسط وزارت نیرو از طریق درج در قبوض برق واحدهای مسکونی دریافت و به حساب صندوق مذکور نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود. مالکان واحدهای مسکونی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی و سایر افرادی که از پرداخت ناتوان هستند، معاف از پرداخت این حق بیمه هستند.

در بند (و) این تبصره آمده است که نرخ تعرفه شرکت‌های معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی توسط شورای اقتصاد تعیین می‌شود. معادل یک در هزار مالیات و عوارض ارزش افزوده وصولی از طریق سامانه مؤدیان به ردیف درآمدی شماره ۱۱۰۵۱۹ واریز می شود.

بند(ح) تبصره ۶ آمده است: سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است در مورد اشخاص موضوع بندهای (ط)، (هـ)، (ک)، (د)، (ی)، (ح) و فعالیتهای قرآنی موضوع بند (ل) ماده ۱۳۹ قانون مالیاتهای مستقیم که به علت عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی و یا دفاتر و اسناد و مدارک حسب مورد برای عملکرد سالهای ۱۳۹۰ لغایت ۱۳۹۹ مشمول برخورداری از معافیت یا نرخ صفر مالیاتی نشده‌اند، با دریافت اظهارنامه مالیاتی و دفاتر و اسناد و مدارک در سال ۱۴۰۲، نسبت به اعمال معافیت یا نرخ صفر مالیاتی برای مواردی که تمام مالیات هر سال از سال های مذکور آنها کلا پرداخت نشده است، اقدام و کلیه جریمه‌های پرداخت نشده (اعم از قابل بخشودگی و غیرقابل بخشودگی) اشخاصی که نسبت به پرداخت مالیات اقدام نموده‌اند مورد بخشودگی قرار دهد.

ط- در راستای حمایت از توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور و تشویق کسب و کارهای اینترنتی به استفاده از سکو(پلتفرم)های داخلی، تا پایان سال ۱۴۰۲ درآمد کسب و کارهای اشخاص حقیقی در سکو(پلتفرم)های داخلی مورد تأیید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که تا پایان سال ۱۴۰۱ فاقد پرونده مالیاتی بوده‌اند مشمول نرخ صفر مالیاتی می‌شود.

در بند (ی) آمده است که آن بخش از کالاها و خدمات شرکتهای ایرانی طرف قرارداد با شرکتهای خارجی که کالا و خدمات مورد نیاز شرکتهای پیمانکاری خارجی را در طرح‌های مورد تعهد طرف خارجی، تأمین می‌کنند با تصویب شورای اقتصاد، مشمول تبصره ۳ ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ هستند.

در بند(ک) تبصره ۶ آمده است: وزارتخانه‌های نفت و نیرو مکلفند به مدارسی و خوابگاههای متأهلی که حداقل ۵۰ درصد آن توسط خیرین ساخته می‌شود، تا ۵۰درصد تخفیف برای حق انشعاب، توسعه شبکه، حق وصل شمارشگر(کنتور) آب، گاز و فاضلاب، افزایش جریان الکتریکی(آمپراژ) و حق وصل شمارشگر برق ارائه کنند.

بند(ل) این تبصره برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.