معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی در خصوص ظرفیت اقامت در بازه زمانی ۲۹ اسفند تا پنج فرودین گفت: در مشهد مجموع واحدهای اقامتی رسمی و دولتی ۲۴۳۰، واحدهای موقت و اضطراری ۱۳۱۲ مورد است.

پیش‌بینی ۱۳۱۲ واحد اقامتی اضطراری در مشهد برای نوروز

به گزارش قدس خراسان، یوسف بیدخوری اظهار کرد: به کسانی که قصد سفر به مشهد را دارند، توصیه می‌کنم پیش از سفر از طریق سامانه‌های رزرواسیون آنلاین محل اقامت خود را رزرو و در خصوص بلیت رفت و برگشت نیز اطمینان حاصل کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی در خصوص خدمات کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی اظهار کرد: در ستاد اجرایی خدمات سفر اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، متولی کمیته اسکان و رفاه است. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسافران اسکان و اقامت است که در سنوات گذشته برنامه‌های بسیاری برای رفع این دغدغه انجام شده است.

وی افزود: آمادگی در زمینه اقامت زائران در چندین حوزه صورت می‌گیرد که اولین آن آمادگی واحدهای اقامتی تحت پوشش اداره‌کل که شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، میهمان‌پذیرها، خانه‌مسافرها و اقامتگاه‌های بومگردی است. همچنین از ظرفیت واحدهای اقامتی دولتی مانند میهمان‌سراهای دولتی و زائرسراهای ارزان نیز استفاده خواهد شد.

بیدخوری در خصوص اسکان‌های اضطراری بیان کرد: مانند موج‌های گذشته سفر به استان، در نوروز ۱۴۰۲ نیز مجموعه‌هایی برای اسکان موقت و اضطراری آماده شده‌اند که شامل حسینیه‌ها، مدارس، سالن‌های ورزشی، مکان‌های اضطراری شهرداری، مساجد، سالن‌ها و اماکن سپاه پاسداران، ظرفیت‌های خالی ادارات دولتی و حوزه‌های علمیه است.

۳ موج حضور زائران در مشهد پیش‌بینی شده است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه امسال سه موج حضور زائران در مشهد پیش‌بینی شده، تصریح کرد: اولین موج در نیمه شعبان و از ۱۵ تا ۱۷ اسفند، دومین موج سفر در تاریخ ۲۵ تا ۲۸ اسفند و سومین موج سفرهای نوروزی در تاریخ ۲۸ تا چهار فرودین خواهد بود.

وی در خصوص ظرفیت اقامت در بازه زمانی ۲۹ اسفند تا پنج فرودین گفت: این دوره زمانی سومین موج حضور زائران و بیشترین میزان حضور مسافر در مشهد پیش‌بینی شده است. در این بازه در مشهد مجموع واحدهای اقامتی رسمی و دولتی ۲۴۳۰، واحدهای موقت و اضطراری ۱۳۱۲ و در استان تعداد واحدهای اقامتی رسمی و دولتی ۲۷۲۵ و واحدهای موقت و اضطراری ۱۷۴۰ است.

بیدخوری در خصوص بازرسی‌های صورت گرفته عنوان کرد: از چند ماه گذشته بازرسی‌ها آغاز شده و در نوروز نیز حداقل یک بار از هر واحد اقامتی بازدید خواهد شد. در این ایام حدود ۱۶۰ بازرس در مشهد و سایر شهرستان‌های استان مشغول به کار هستند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: قرارگاه مرکزی خدمات‌رسانی نوروز از ۲۵ اسفند تا آخرین روز تعطیلات نوروز به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی زائران است. همچنین شماره تلفن ۳۷۰۴۵ برای رساندن شکایات و انتقادات زائران به ستاد اجرایی سفر اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: پس از دریافت هر شکایتی از زائران، بازرسان ستاد به محل می‌روند و سعی می‌کنند مشکل را در همان محل حل کنند تا مساله به دستگاه‌های نظارتی و سیستم اداری کشیده نشود. هر خسارتی که به زائری وارد شده باشد، پرداخت خواهد شد و متخلفان نیز مجازات لازم را دریافت می‌کند. در صورتی که مشکل در همان محل قابل حل نباشد، به دستگاه‌های مربوطه ارجاع داده خواهد شد.

بیدخوری با اشاره به ازدحام مسافر و برودت هوا در ایام نوروز اظهار کرد: با پیش‌بینی درست پیش از آغاز سفر مسافران و زائران می‌توانند از ایجاد مشکل در طول سفر پیشگیری کنند.

بازرسی‌های تلفیقی از مجتمع‌های رفاهی بین‌ راهی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی در خصوص مجتمع‌های رفاهی بین راهی عنوان کرد: بخش پذیرایی این مجتمع‌ها از اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی دارای مجوز است. در ایام نوروز این مجتمع‌ها آماده‌باش خواهند بود و بازرسی‌های تلفیقی از این مجموعه‌ها به خصوص از نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی نیز صورت خواهد گرفت.

وی از پیش‌بینی پایگاه‌های فرهنگی در مسیر خبر داد و تصریح کرد: از شهرداران، دهیاران و اعضاء شورای شهر سه مسیر اصلی منتهی به مشهد نیز درخواست شده که در استقبال از زائران همکاری کنند. در نتیجه برنامه‌هایی منسجم در این مسیرها پیش‌بینی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.