معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: براساس پیش‌بینی‌ها، احتمال افزایش ۲۰‌درصدی مسافران از طریق پایانه‌های مسافربری به مشهد مقدس در نوروز ۱۴۰۲را می‌دهیم.

احتمال افزایش ۲۰ درصدی سفر به مشهد با اتوبوس در نوروز ۱۴۰۲

به گزارش قدس خراسان، رضا صحراگرد با اشاره به آغاز پیش‌فروش اینترنتی و حضوری بلیت‌های اتوبوس سفرهای نوروزی، از ظرفیت‌های حمل و نقل جاده‌ای در این ایام گفت.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بیان کرد: در طرح اینترنتی و حضوری فروش بلیت اتوبوس، تا ۲۳ اسفند سال جاری هیچ تغییر قیمتی نداریم و مسافران براساس نرخ‌های پیشین می‌توانند بلیت تهیه کنند. اما از آنجا که برای بلیت‌های ۲۳ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ هنوز نرخ قطعی‌ اعلام نشده است، نمی‌توان درباره آن اظهارنظر کرد.

وی ادامه داد: خراسان رضوی اکنون ۱۳۰ شرکت فعال مسافربری دارد که ۳۸ شرکت در مشهد فعالیت می‌کنند. پایانه‌های مسافربری استان دارای ۱۵۴۷ دستگاه اتوبوس، ۲۷۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۱۵۰۰ دستگاه سواری هستند که خدمات حمل و نقل برون‌شهری را برعهده دارند.

صحراگرد بیان کرد: از تعداد مذکور، ۸۵۰ اتوبوس، ۱۵۰۰ مینی بوس و ۱۲۸۰ سواری در مشهد فعال هستند و بنا شده است در ایام نوروز و در صورت وقوع شرایطی که ما را با کمبود وسایل نقلیه مواجه کند، با همکاری سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد و برای جابه‌جایی مسافران به مقصدهای نزدیک، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری نیز به کمک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیایند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به شرایط مطلوب خراسان رضوی در امر پذیرش و ارائه خدمات به مسافران پایانه‌ای اظهار کرد: خراسان رضوی رتبه نخست را در جابه‌جایی و پذیرش مسافر دارد و براساس پیش‌بینی‌ها، احتمال افزایش ۲۰‌درصدی مسافران را از طریق پایانه‌های مسافربری این استان می‌دهیم.

وی درباره افزایش نرخ بلیت‌های نوروزی متذکر شد: معاون اول محترم رئیس جمهور درخواست کرده‌اند که نرخ‌ها افزایشی نباشد و ما نیز تاکنون بخشنامه‌ای مبنی بر افزایش دریافت نکرده‌ایم؛ اما با توجه به گرانی قطعات، گرانی اتوبوس و...، افزایش قیمت بلیت بین ۲۵ تا ۳۰‌درصد محتمل است.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.