۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۳
کد خبر: 853024

پس از ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان در قم که در رسانه‌ها منتشر شد، عصر روز سه‌شنبه دوم اسفندماه نیز تعدادی از دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه احمدیه (دوره دوم) بروجرد با علائم سرگیجه و حالت تهوع به بیمارستان منتقل شدند.

تکرار مسمومیت دانش آموزان دختر

در این مرحله که برای اولین بار اتفاق می‌افتاد، ۲۱ دانش‌آموز دختر راهی بیمارستان شده که پس از مراقبت‌های پزشکی همگی از بیمارستان ترخیص شدند.
روز چهارشنبه صبح برای بار دوم دانش‌آموزان دخترانه دبیرستان احمدیه(دوره اول) دچار علائم مسمومیت شده که تعداد ۶۲ نفر به بیمارستان منتقل و آنان نیز پس از مراقبت‌های پزشکی همگی از بیمارستان مرخص شدند. صبح شنبه ششم اسفند ماه برای بار سوم دانش آموزان دبیرستان دخترانه احمدیه (دوره دوم) دچار مسمومیت شدند که این بار نیز تعدادی از دانش آموزان راهی بیمارستان شدند. در جریان اتفاقات اخیر تیم‌های ویژه از دستگاه‌های مختلف و گروه‌های پدافند غیرعامل در دبیرستان احمدیه مستقر و به بررسی موضوع با ریاست مستقیم فرماندار بروجرد پرداختند. در این میان مدیرکل بحران استانداری لرستان و مدیرکل آموزش و پرورش نیز از نزدیک تیم‌های ویژه را همراهی می‌کردند تا به علت اصلی مسمومیت دانش آموزان رسیدگی شود. به گزارش خبرنگاران حاضر در محل، مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا از فضای مدرسه حاکی از ترس و اضطراب و استرس برخی از دانش آموزان بود، به‌طوری که گریه و ناراحتی آنان این موضوع را به خوبی تأیید می کرد. والدین برخی از دانش آموزان نیز نگران و مضطرب به مدرسه مراجعه می‌کردند و خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوع بودند و مسئولان شهرستان بروجرد و استان لرستان با همراهی تیم‌های اورژانس و آتش نشانی و پلیس پای کار بودند و تلاش می‎کردند از نگرانی و استرس و هراس والدین و دانش آموزان کاسته شود. مسمومیت سریالی برای دانش آموزان شهرهای مختلف از جمله بروجرد در حالی اتفاق می‌افتد که سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این باره گفته است مسمومیت شماری از دانش‌آموزان بروجردی بر اثر گاز منوکسیدکربن بوده و ارتباطی با مسمومیت‌های اخیر در قم ندارد. با این اوصاف باید از مسئولان کشوری پرسید اگر مسمومیت در بروجرد تعمدی نبوده است، پس چرا مشابه این اتفاقات در شهرهایی مانند قم و برخی خوابگاه‌های دانشجویی شهرهای دیگر رخ داده و هنوز منشأ و دلیل آن مشخص نیست؟ همایون سامه‌یح نجف آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم در پاسخ به پرسشی گفت: «آنچه مشخص است این است هم در قم و هم در بروجرد مسئله عمدی است».

خبرنگار: شمس الدین نجفی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.