مجموع پنج سد تهران ۲۲۳ میلیون متر مکعب آب دارد که نسبت به سال گذشته با ۲۸ درصد کسری مواجه است؛ اما با این وجود هیچ محدودیتی برای مشترکان تهرانی در نظر گرفته نشده و مطالب منتشر شده در خصوص سهمیه بندی کذب است.

کسری ۲۸ درصدی آب در تهران/ آب سهمیه‌بندی می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین،"طبق اعلام شرکت آبفای استان تهران به‌دلیل مصرف بی‌رویه آب شرب در تهران ذخایر آبی موجود این استان قابل پاسخگویی نبوده و این روند احتمال اعمال محدودیت را افزایش می‌دهد." این جمله‌ای بود که ساعاتی پیش در فضای مجازی منتشر شد؛ اما طبق اخبار و پیگیری‌های انجام شده، این موضوع صحت ندارد.

در زمان حاضر تأمین آب پایتخت در حالت پایدار قرار دارد و برنامه‌ای برای اعمال محدودیت عمومی در توزیع آب در دستور کار نیست. تنها محدودیتی که در تهران در بخش آب اعمال شده، برخورد بازدارنده با مشترکان بدمصرف است.

از ابتدای مهرماه تا امروز، قطع آب ۳۷ هزار مشترک بدمصرف تهرانی از ساعت ۹ تا ۱۷ و به‌صورت موقت انجام شده است تا این مشترکان نسبت به اصلاح روند مصرف خود اقدام کنند. نیاوران، دیباجی، آیت‌الله کاشانی و شهرک غرب از لحاظ استقرار مشترکان بدمصرف آب، در صدر نواحی تهران قرار دارند و نیاوران با ۱۸ هزار و ۲۰۰ مشترک بدمصرف، رکورددار بدمصرفی آب در تهران است.

طبق آخرین آمار منتشر شده از وضعیت سدهای کشور، مجموع پنج سد تهران ۲۲۳ میلیون متر مکعب آب دارد که نسبت به سال گذشته با ۲۸ درصد کسری مواجه است اما با این وجود هیچ محدودیتی برای مشترکان تهرانی در نظر گرفته نشده و مطالب منتشر شده در خصوص سهمیه بندی آب کذب است.

۴۷ درصد سدهای کشور پر است/حجم سد زاینده‌رود به ۱۴۳ میلیون‌ مترمکعب رسید

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.