وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه ای از تائید فروش موشک‌های ضدتانک جاولین به انگلیس به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار در گرماگرم جنگ در اوکراین خبر داد.

پنتاگون از احتمال فروش موشک‌های ضد تانک به انگلیس خبر داد

به گزارش قدس انلاین، در بیانیه پنتاگون اعلام شده که وزارت امور خارجه آمریکا فروش احتمالی موشک‌های ضدتانک جاولین به انگلیس را به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار تایید کرده است.

فروش موشک های ضدتانک هدایت شونده جاولین آمریکایی به انگلیس در حالی است که تقاضای اروپایی ها برای تسلیحات آمریکایی در گرماگرم جنگ میان روسیه و اوکراین در حال افزایش است. اما فروش این دست سلاح ها به یک متحد نزدیک احتمالا نخستین مورد است، چراکه بسیاری از کشورهای اروپایی به دنبال ذخیره سلاح های کوچکتر هستند.

پنتاگون در بیانیه خود اعلام کرده است که بسته فروش تسلیحاتی به انگلیس شامل ۶۰۰ کمک فنی جاولین و پشتیبانی لجستیکی است.

گفته می شود آژانس همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون دیروز سه شنبه کنگره را نیز از این فروش احتمالی مطلع کرده است. اما با وجود تایید این فروش تسلیحاتی از سوی وزارت امور خارجه آمریکا، نمی توان تائید کرد که قراردادی امضا شده و یا مذاکرات به نتیجه رسیده است.

براساس اعلام پنتاگون، پیمانکاران اصلی این قرارداد شرکت فناوری‌های ریتون (RTX.N) و شرکت لاکهید مارتین (LMT.N) هستند که سرمایه‌گذاری مشترکی برای تولید سلاح های ضدتانک دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.